Li Auto i6 – elektrická “reinkarnácia” Fordu-Smax uvedená na trh v Číne od 29 985 eur

Vozidlá kategórie MPV sa na európskom trhu akosi neprávom dostali do úzadia. Médiami manipulované módne trendy ponúkajú motoristickej verejnosti ako takmer jedinú možnosť pre modernú dopravu vozidlá typu SUV. Pritom, ešte dodnes možno na našich cestách stretnúť dostatočne veľa zástupcov „vymierajúceho druhu“ MPV.  Medzi nimi bol veľmi obľúbený aj model Ford-Smax, ktorého modernú aerodynamickú siluetu si nemožno spliesť so žiadnym iným vozidlom. Našťastie na iných trhoch sa vozidlám kategórie MPV pomerne dobre darí a navyše, čínski výrobcovia vozidiel ponúkajú aj množstvo modelov s elektromotorom pod kapotou. Včera sa do tohto pestrého zoznamu pridalo aj jedno elektrické MPV, ktoré je akoby novou „reinkarnáciou“ Fordu-Smax.

Ford-Smax
Li Auto i6

V Čínskej ľudovej republike bol uvedený na trh päťmiestny kríženec SUV a MPV  s názvom Li Auto i6  vo  variante batériového elektrického vozidla (BEV) s dojazdom 720 km, pohonom zadných kolies a 21,4-palcovou obrazovkou namontovanou na strope interiéru. Jeho počiatočná cena je 249 800 juanov (približne  29 985 eur podľa aktuálneho kurzu NBS).

Li Auto i6

Li Auto i6 je veľké elektrické vozidlo, ktoré sa z hľadiska exteriérového štýlu drží v súlade s predtým uvedeným modelom i8. Má vysoko aerodynamický bočný profil a  prednú časť so svetlometmi integrovanými do predného nárazníka a pásom LED svetiel pod čelným sklom. Medzi ďalšie exteriérové ​​prvky patria výsuvné kľučky dverí, senzor LiDAR na streche a elegantná línia strechy. K dispozícii je päť farieb exteriéru: čierna, sivá, žltá, strieborná a biela.

Celková dĺžka Li i6 je 4 950 mm (o 135 mm kratší ako i8), jeho šírka je 1 935 mm (o 25 mm užší), výška je 1 655 mm (o 85 mm nižší) a rázvor je 3 000 mm (o 50 mm kratší). Elegantný  Li i6 je teda štýlom aj rozmerovo podobný u nás veľmi obľúbenému  Fordu S-Max z roku 2015, ktorý má dĺžku  4796 mm, šírku 1916 mma výšku 1658 mm. Rázvor kolies je 2849 mm. Model Li i6 používa dvojkomorové vzduchové odpruženie a systém kontinuálnej regulácie tlmenia.

Variant Li Auto i6 s pohonom zadných kolies má jeden elektromotor na zadnej náprave (RWD) s výkonom 250 kW (325 k). Variant s pohonom všetkých kolies (4WD) má ďalší elektromotor s výkonom 150 kW (201 k) vpredu. Kombinovaný výkon systému je 400 kW (536 k). Tento variant Li i6 zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Elektromotor napája energiou batéria LFP vyrobená spoločnosťou CATL s kapacitou 87,3 kWh. Dojazd Li i6 vo verzii RWD je 720 km. Táto batéria podporuje rýchlosť nabíjania 5C, ktorá umožňuje nabiť auto na dojazd 500 km za 10 minút.

Li i6 využíva asistenčný systém vodiča AD Max, ktorý je poháňaný čipom Nvidia Thor so špičkovým výkonom 700 TOPS. Je schopný navigácie z bodu do bodu na mestských cestách a diaľniciach.

Napriek dostatočnej dĺžke Li Auto i6 ponúka iba dva rady sedadiel s usporiadaním 2+3. Stredová konzola vozidla zostáva v súlade s modelmi iných značiek. Ponúka blok pozostávajúci z dvoch 15,7-palcových obrazoviek. Volant má ďalšiu malú dotykovú obrazovku. Konvenčný prístrojový panel nahrádza 16,8-palcový head-up displej.

Li Auto i6 v interiéri veľkú stropnú obrazovku s uhlopriečkou 21,4 palca. Predtým bola dostupná v troch vozidlách značky Li: Li Mega, Li L9 2025 a Li i8. Ostatné modely (L7, L8) ponúkajú menší 15,7-palcový monitor. Medzi ďalšie funkcie modelu Li i6 patrí vstavaná chladnička s objemom 8,8 litra, slnečné clony v zadnom rade, 20 reproduktorov a deväť airbagov. Interiér je k dispozícii v troch odtieňoch: bielej, hnedej a oranžovej. Každé sedadlo podporuje funkciu vyhrievania. Predné sedadlá majú 10-bodovú masáž.

Model Li i6 je zatiaľ k dispozícii iba v jednej výbave za cenu 249 800 juanov ( 29 985 eur ). S časovo obmedzenou zľavou je cena 239 800 juanov ( 28 785 eur /33 610 USD). Automobil je dočasne štandardne vybavený dverami s elektrickým dovieraním, dvojkomorovým vzduchovým odpružením a chladničkou. Voliteľne môže byť vybavený predným elektromotorom, 21-palcovými kolesami, stropným sklom, ťažným okom a audiosystémom Platinum. Model Li i6 s pohonom všetkých kolies (4WD) a všetkou extra výbavou stojí 277 800 juanov ( 33 346 eur /38 935 USD).

Napriek týmto zaujímavým parametrom a cenám to Li i6 na čínskom trhu nebude mať ľahké. Konkurencia v tomto segmente je totiž nesmierne silná. Pre porovnanie, päťmiestne SUV Onvo L60 fastback stojí 206 900 – 255 900 juanov (24 836 30 717 eur). Tesla Model Y vyrobená v Číne sa predáva za cenu od 263 500 do 313 500 juanov (31 630 37 631 eur).

Zdroje: autonoviny, Li Auto, carnewschina