Leapmotor C10 obnovené e-SUV veľkosti Škody Kodiaq od 15 224 eur

Na automobilovom trhu v ďalekej Čínskej ľudovej republike prichádza už dlhšiu dobu k pozoruhodnému trendu. Kým v našich končinách ceny na autá v posledných rokoch znepokojujúco stúpajú, na najväčšom automobilovom trhu sveta – pre radosť zákazníkov – ceny na vozidlá klesajú. Svedectvom tohto potešujúceho trendu, je aj najnovší počin značky Leapmotor, ktorý v súlade s týmto módnym trendom priniesol na trh obnovený model elektrického SUV s označením C 10 za nižšiu cenu, zato však s lepšou výbavou. Spoločnosť Leapmotor uviedla na trh aktualizovaný model C10 , svoj najnovší elektrifikovaný model SUV (sport utility vehicle), s cieľom dosiahnuť ešte vyššie predaje.

Leapmotor C10 bol pôvodne navrhnutý s ohľadom na globálne trhy. Partnerstvo so spoločnosťou Stellantis otvára čínskej značke dvere na európsky trh, kde sa už začína objavovať aj model C10. Medzi kľúčové inovácie exteriéru patrí zavedenie novej farby karosérie, Dawn Purple, a čo je funkčnejšie, elektricky výsuvné kľučky dverí, ktoré nielen zlepšujú aerodynamiku, ale dodávajú aj nádych high-tech šmrncu. Strecha môže stále obsahovať lidarový senzor, čo naznačuje pokročilé asistenčné systémy pre vodiča. Zadná časť si tiež zachovala priebežnú svetelnú rampu a malý spojler. Pod zadnými svetlami je zobrazený anglický názov značky LEAPMOTOR.

Obnovený Leapmotor C10 naďalej ponúka možnosti pohonu vozidla ako elektromobilu s predĺženým dojazdom (EREV), alebo batériového elektromobilu (BEV). Čo je však pre zákazníkov zvlášť potešujúce, spoločnosť Leapmotor ponúka tri varianty modelu C10 v čisto elektrickom variante (BEV) s počiatočnými cenami 122 800 juanov (približne 15 224 eur podľa aktuálneho kurzu NBS), 132 800 juanov (16 464 eur) a 142 800 juanov (17 704 eur).
Napriek tomu, že vozidlo dostalo lepšiu výbavu, cena je o 6 000 juanov (744 eur), čiže o 4,66 % nižšia ako základná cena jeho predchodcu, ktorá bola 128 800 juanov (15 968 eur).

Pozadu za plne elektrickým variantom nezostal ani model Leapmotor C10 s pohonom typu EREV, ktorý je dostupný v dvoch verziách s počiatočnou cenou 122 800 juanov (približne 15 224 eur podľa aktuálneho kurzu NBS) a 132 800 juanov (16 464 eur). To je o 13 000 juanov (1 612 eur), čiže o 9,27 % menej ako počiatočná cena jeho predchodcu 135 800 juanov (16 836 eur).
Pritom, nejedná sa o žiadne “základné” mestské vozidlo. Dĺžka päťmiestneho rodinného SUV je 4 739 mm, šírka 1 900 mm a výška 1 680 mm, s rázvorom 2 825 mm, rovnakým ako u jeho predchodcu. Obnovený Leapmotor C10 je teda rozmerovo podobný u nás populárnej Škode Kodiaq s rozmermi 4758/1864/1679 mm a rázvorom 2791 mm.

Plne elektrický Leapmotor C10 BEV je k dispozícii s dvoma rôznymi výkonovými variantmi a pohonom zadných kolies (RWD), ktoré sú rozbiehané elektromotormi s výkonom 170 kW a 220 kW a v závislosti od výkonu elektromotorov dokážu zrýchliť vozidlo z 0 na 100 km/h za 7,29 sekundy alebo 5,9 sekundy. Elektromotory sú napájané lítium-železito-fosfátovými (LFP) batériami s kapacitou 69,9 kWh a 74,9 kWh. V závislosti od kapacity sú batérie schopné zabezpečiť dojazd 530 km alebo 605 km, podľa testovacej metodiky CLTC.
Nová 800-voltová vysokonapäťová rýchlonabíjacia platforma umožňuje nabiť batériu z 30 % na 80 % kapacity už za 16 minút pobytu na výkonnej DC nabíjacej stanici! Deklarovaná priemerná spotreba energie je 14,1 kWh/100 km (CLTC).

Svojim výkonom sa nedá zahanbiť ani Leapmotor C10 EREV, ktorý má pod kapotou benzínový motor s objemom 1,5 litra pracujúci vo funkcii predlžovača dojazdu – teda generátora elektrickej energie. Vozidlo poháňa elektromotor na zadnej náprave s maximálnym výkonom 170 kW, ktorý dokáže vozidlo zrýchliť z 0 na 100 km/h za 7,68 sekundy.
Leapmotor C10 EREV sa štandardne dodáva s batériovým blokom typu LFP s kapacitou 28,4 kWh s ktorým je vozidlo schopné prejsť na čisto elektrický dojazd 210 kilometrov (CLTC), ), čo je viac než dosť na každodenné dochádzanie do mesta. S plnou nádržou paliva a plným nabitím batérii má Leapmotor C10 EREV dojazd 1 190 kilometrov (CLTC). Nabitie trakčnej batérie (ktorá má menšiu kapacitu ako BEV) z 30 % na 80 % trvá približne 18 minút.

Asi najvýznamnejšie zmeny ovplyvnili „mozog“ auta. Srdcom multimediálneho systému je teraz vlajkový čip Qualcomm Snapdragon 8295. Poskytuje nové 3D rozhranie s funkciou vnímania okolitého prostredia v reálnom čase (Real-time 3D Perception Desktop) a zobrazuje simuláciu okolitého priestoru (SR – Surround Reality) na oboch obrazovkách (centrálnej a prístrojovej).

Modernizovaný model Leapmotor C10 je dodávaný s LiDARom v oboch najdrahších variantoch BEV aj EREV, podobne ako jeho predchodca. Systém asistencie vodiča (ADAS) je poháňaný rovnako výkonným čipom, niektoré zdroje spomínajú Snapdragon 8650 (pravdepodobne z rady Snapdragon Ride Platform), ktorý spolu s Lidarom a ďalšími senzormi poskytuje pokročilého autopilota, schopného fungovať na báze end-to-end (komplexný systém, ktorý sa učí z obrovského množstva údajov). To sľubuje plynulejšiu a „ľudskejšiu“ prácu asistentov.

V interiéri si Leapmotor C10 tiež zachováva minimalistický a technologický štýl. Centrálne miesto zaujíma obrovská 14,6-palcová „plávajúca“ dotyková obrazovka multimediálneho systému, doplnená 10,25-palcovým digitálnym prístrojovým panelom. Volič prevodovky je navrhnutý ako radiaca páka za volantom sprava a výduchy klimatizácie sú šikovne skryté medzi dielmi predného panelu.

Medzi aktualizáciami interiéru Leapmotor C10 je aj volant, ktorý dostal nový, ergonomickejší tvar. Celý predný panel má teraz vylepšenú povrchovú úpravu a mobilné zariadenia sú podporované bezdrôtovým rýchlym nabíjaním s výkonom 50 W. Dvojito prešívané sedadlá sľubujú pohodlie na dlhých cestách. Akustické pozadie jazdy v modeli Leapmotor C10 zabezpečuje audiosystém s 12 reproduktormi, doplnený o proprietárnu funkciu AI-sound, ktorá podľa výrobcu dokáže premeniť interiér na mobilnú koncertnú sálu.

Spoločnosť Leapmotor začne s dodávkami modelu 20. mája tohto roku a plánuje ho predstaviť na autosalóne v Hongkongu v júni. Model C10 je hlavným predajcom spoločnosti Leapmotor, pričom v apríli dodal 9 756 kusov, čo predstavuje 24 percent zo 41 039 mesačných dodávok spoločnosti , vyplýva z údajov zhromaždených spoločnosťou CnEVPost. Spoločnosť Leapmotor už uviedla model C10 BEV aj na európsky trh v septembri 2024 a model C10 EREV predstavila v Európe rovnako v januári tohto roku. Na Slovensko zatiaľ nedorazil! Dúfajme, že múdri ľudia na odbore manažmentu spoločnosti Leapmotor, túto závažnú chybu rýchlo napravia.

Spoločnosť Leapmotor vsadila na osvedčený recept modelu C10 – ponúknuť maximum moderných technológií a pohodlia za rozumné peniaze. Vzor, hodný nasledovania aj pre európske značky.
Zdroj: škoda-auto, cnevpost, leapmotor