Leapmotor B10 – spustený predpredaj elektrického SUV s LiDARom od 13 949 eur

Spoločnosť Leapmotor dnes na podujatí oznámila začiatok predpredaja kompaktného elektrického SUV B10, prvého modelu svojej série B, s počiatočnou cenou 109 800 juanov (po prepočte aktuálnym kurzom NBS približne 13 949 eur). Je to vozidlo rovnakej kategórie, ako u nás známa Škoda Elroq a po príchode na európsky trh bude jej priamym konkurentom. V Európe sa Leapmotor B10 objaví koncom roka 2025. Leapmotor je čínsky výrobca nových energetických vozidiel (NEV), v ktorom nedávno získal koncern Stellantis menšinový majetkový podiel.

Výrobca sa pravdepodobne dobre trafil do očakávaní motoristickej verejnosti, keďže kompaktné elektrické SUV Leapmotor B10 za prvú hodinu po spustení predpredaja dostalo viac ako 15 010 predobjednávok, pričom varianty vozidla vybavené LiDARom predstavovali 73 % z celkového počtu. Vozidlo sa stalo najlacnejším modelom auta vybaveným LiDARom. Oficiálne predstavenie B10 bude v apríli 2025 a Leapmotor očakáva mesačný predaj najmenej 40 000 modelov série B.

B10 je kompaktné elektrické SUV a je prvým modelom Leapmotor postaveným na architektúre Leap 3.5. Leapmotor B10 meria 4 515 mm na dĺžku, 1 885 mm na šírku a 1 655 mm na výšku a má rázvor 2 735 mm. Pre porovnanie, model B10 je rozmerovo aj výkonovo takmer rovnaký, ako u nás populárna plne elektrická Škoda Elroq s rozmermi 4 488/1 884/1 654 a rázvorom 2 765 mm, s cenníkovou cenou 33 810 eur (v akcii za 31 510 eur) so základným 125 kW elektromotorom a 55 kWh batériou.

Model B10 je poháňaný vzadu umiestneným elektromotorom (RWD), pričom základný variant má maximálny výkon 132 kW a krútiaci moment 175 Nm, ktorý vozidlu umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy. Ostatné varianty disponujú maximálnym výkonom 160 kW s krútiacim momentom 240 Nm, vďaka čomu vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky ohraničená na 160 km/h.

Tri varianty s dojazdom 510 kilometrov sú napájané lítium-železofosfátovým (LFP) akumulátorom s kapacitou 56,2 kWh, zatiaľ čo dva varianty s dojazdom 600 kilometrov sú napájané LFP akumulátorom s kapacitou 67,1 kWh. Pri rýchlonabíjaní jednosmerným (DC) prúdom je možné batériu B10 nabiť z 30 % na 80 % kapacity za približne 20 minút.
Varianty tohto modelu vybavené LiDARom využívajú čip kokpitu Qualcomm Snapdragon 8295 a čip inteligentnej jazdy je Qualcomm 8650. Ostatné varianty používajú čip kokpitu Qualcomm Snapdragon 8155 a čip inteligentného riadenia sa nespomína.

Päťmiestny interiér Leapmotor B10 je obložený draho vyzerajúcimi materiálmi a „pozlátené“ ventilačné deflektory sú vybavené osvetlením. Medzi prednými sedadlami sa nachádza multifunkčná lakťová opierka so skrinkou s poličkou na bezdrôtové nabíjanie pre 2 smartfóny. Predný panel na strane spolujazdca má otvorený odkladací výklenok a šesť oválnych otvorov na pripevnenie rôznych doplnkov – napríklad skladací stolík na notebook.

Prístrojová obrazovka má 8,8 palca, centrálna 14,6-palcová multimediálna obrazovka s rozlíšením 2,5K je vybavená výkonným procesorom Qualcomm Snapdragon 8295. Špičkový audiosystém má 12 reproduktorov, pričom už v základnom variante má 6 reproduktorov. Objem kufra je 420 litrov a so sklopenými operadlami zadných sedadiel až 1 415 litrov.

Leapmotor v súčasnosti dodáva malý mestský elektromobil T03, stredne veľký sedan C01, SUV C10, C11 a C16 v Číne, pričom všetky okrem T03 sú dostupné vo variantoch batériových elektrických vozidiel (BEV) a elektrických vozidiel s predĺženým dojazdom (EREV).
Podľa údajov, ktoré spoločnosť zverejnila 1. marca 2025, Leapmotor dodal vo februári 25 287 vozidiel , čo je o 285 % viac ako 6 566 v rovnakom mesiaci minulého roka a v podstate rovnako ako 25 170 vozidiel v januári 2025. V januári a februári 2025 dodal Leapmotor 50 457 vozidiel, čo je o 167,78 percenta viac ako 18 843 v rovnakom období minulého roku.

Plne elektrický B10 je k dispozícii v predpredaji v piatich variantoch, vrátane troch s dojazdom 510 kilometrov ( podľa metodiky CLTC), s počiatočnými cenami 109 800 juanov (13 949 eur), 119 800 juanov (15 219 eur)a 129 800 juanov (16 489 eur). Ďalšie dva varianty majú dojazd 600 kilometrov a začínajú na 129 800 juanov (16 489 eur) a 139 800 juanov (17 760 eur).
Základná cena na predobjednávku Leapmotor B10 v Číne je približne taká istá, ako na základné elektrické SUV Toyota bZ3X , ktoré sa v Číne začalo predávať minulý týždeň a vďaka veľmi atraktívnym cenám a dobrej výbave sa okamžite stalo hitom. Manažéri zodpovední za cenotvorbu v Leapmotore odviedli dobrú prácu, keďže aj základná výbava Leapmotor B10 ponúka bohatú sadu elektronických asistentov vodiča, keď už za cenu 129 800 yuanov (16 489 eur) dostane zákazník aj Lidar nad čelným sklom, procesor Qualcomm Snapdragon 8295 a ďalší „hardvér“ potrebný na prevádzku plnohodnotného autopilota na ovládanie najpokročilejších jazdných asistentov vodiča. Presne toto je “recept” na dobré predajné výsledky elektrických vozidiel.

Navyše, ako je ale dobrým zvykom u výrobcov áut z Čínskej ľudovej republiky, cena po začiatku riadneho predaja vozidla sa zvykne ešte o nejaké percento znížiť. A keďže sa plne elektrický B10 má dostať aj na európsky trh už koncom tohto roka, máme sa na čo tešiť!
Zdroje: skoda-auto, leapmotor, cnevpost