Leapmotor B10-predaj v Číne začal od 12 050 eur a príde aj na EU trh v segmente Škody Elroq

Recept na úspech v podaní startupu Leapmotor, ktorý svoju existenciu začal pomerne nedávno – v roku 2015, demonštrujú jeho predajné čísla: spoločnosť Leapmotor 10.4.2025 oznámila, že od začiatku svojej produkcie prekonala 700 000 kumulatívnych dodávok vozidiel. Pritom, Leapmotor dodal v marci 2025 37 095 vozidiel , čo predstavuje nárast o 154,65 % zo 14 567 v rovnakom mesiaci minulého roka a nárast o 46,70 % z 25 287 vozidiel predaných vo februári 2025. Spoločnosť dodala v prvom štvrťroku 2025 87 552 vozidiel, čo je o 162,05 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Zopakujme, spoločnosť Leapmotor má 10 ročnú históriu!

Tieto pekné čísla určite ešte vylepší kompaktný crossover Leapmotor B10, ktorý bol 10. apríla 2025 uvedený na trh v Číne s počiatočnou cenou 99 800 juanov (podľa aktuálneho kurzu NBS približne 12 050 eur). Je to lokálny konkurent BYD Atto 3 (Yuan Plus), avšak zameraný na globálne trhy. Leapmotor B10 využíva 800V vysokonapäťový systém, senzor LiDAR a má dojazd až 600 km na jedno nabitie.

Leapmotor B10 začal predpredaj v Číne 11. marca 2025. Počas slávnostného začatia predpredaja bol model B10 ocenený na 109 800 juanov (13 258 eur). Auto získalo 15 000 objednávok už za prvú hodinu po spustení predpredaja. Teraz sa Leapmotor B10 začal predávať v Číne oficiálne tak, ako sa patrí, s nižšou cenovkou. Navyše, klienti, ktorí zadajú objednávku do 31. mája 2025, získajú darčeky v hodnote až 15 600 juanov (1 884 eur).
Leapmotor B10 je kompaktné elektrické SUV, ktoré je v súlade s najnovším dizajnovým jazykom značky. Má uzavretú prednú časť s tenkým LED pásikom bežiaceho svetla a delenými svetlometmi. Leapmotor B10 má vzadu priebežnú jednotku zadných svetiel. Medzi ďalšie charakteristické prvky patria výsuvné kľučky dverí, LiDAR na streche a 18-palcové kolesá. B10 má sedem farebných variantov karosérie.

Leapmotor B10 je kompaktné elektrické SUV s dĺžkou 4515 mm, šírkou 1885 mm, výškou 1655 mm a rázvorom 2735 mm. Kvôli prehľadnosti model B10 je rozmerovo aj výkonovo takmer rovnaký, ako u nás populárna plne elektrická Škoda Elroq s rozmermi 4 488/1 884/1 654 a rázvorom 2 765 mm, s cenníkovou cenou 33 810 eur (v akcii za 31 510 eur) so základným 125 kW elektromotorom a 55 kWh batériou.

Leapmotor B10 sa môže pochváliť 420-litrovým kufrom, ktorý je možné zväčšiť na 515 litrov odstránením spodnej priehradky. Po sklopení sedadiel druhého radu dosahuje objem kufra 1 415 litrov. Pre porovnanie, BYD Atto 3 má objem kufra 440 litrov. Leapmotor B10 stojí na modulárnej architektúre Leap 3.5 s vysokonapäťovým systémom 800 V. Základný model má jediný elektromotor na zadnej náprave s maximálnym výkonom 132 kW (177 k). Výkonnejšia modifikácia má elektromotor s výkonom 160 kW (215 k). Má 56,2 kWh LFP batériu vhodnú na dojazd 510 km v testovacích podmienkach CLTC. Vyššie výbavy majú batériu LFP s kapacitou 67,1 kWh, ktorá vozidlu zabezpečí dojazd 600 km.

Leapmotor B10 s 56,2 kWh LFP batériou je možné nabiť z 30 na 80 % za 19 minút nabíjania na výkonnej DC nabíjacej stanici. Auto s 67,1 kWh batériou sa nabije z 30 na 80% za 20 minút. Pre porovnanie, BYD Atto 3 sa nabije z 30 na 80 % za 30 minút. Navyše, BYD má menšie možnosti batérie s kapacitou 49,9 kWh a 60,5 kWh pre dojazd 430 – 510 km (CLTC).

Leapmotor B10 má na výber dve farby interiéru: fialovú a sivú. Stredová konzola auta sa môže pochváliť 14,6-palcovým 2,5K dotykovým displejom multimediálneho systému a 8,8-palcovým LCD prístrojovým panelom. Jeho informačno-zábavný systém poháňa čip Snapdragon 8155 od Qualcommu. Operačný systém Leapmotor OS 4.0 Plus integruje model hlasovej interakcie umelej inteligencie (AI). Hlavná obrazovka podporuje aj Huawei HiCar a Apple CarPlay.

Špičkový Leapmotor B10 využíva elektricky nastaviteľné sedadlá, 15W podložky na bezdrôtové nabíjanie telefónov a 12 reproduktorov. Má tiež senzor LiDAR na streche, dve 8MP predné kamery, štyri 3MP priestorové kamery, dvanásť ultrazvukových senzorov a tri radary s milimetrovou vlnovou dĺžkou. Do konca roku 2025 bude B10 schopný jazdiť s navigovaným autopilotom (NOA) v mestských oblastiach.

A na záver, tá najlepšia informácia: Leapmotor B10 je možné zakúpiť v piatich úrovniach výbavy za neodolateľné ceny:
- Leapmotor B10 510 Comfort – 99 800 juanov (12 050 eur)
- Leapmotor B10 510 Enjoy – 109 800 juanov (13 257 eur)
- Leapmotor B10 510 LiDAR – 119 800 juanov (14 465 eur)
- Leapmotor B10 600 Joy – 119 800 juanov (14 465 eur)
- Leapmotor B10 600 LiDAR – 129 800 juanov (15 673 eur)

Pre názornosť, BYD Atto 3 stojí v Číne 115 800 – 147 800 juanov (15 750 – 20 100 USD). Takže Leapmotor B10 ponúka vysoko konkurencieschopnú cenu. Neskôr sa tento model dostane na zámorské trhy vrátane Európy. Verme, že mu cesta na Slovensko nezaberie veľa času!
Zdroj: carnewschina, leapmotor, škoda-auto