Leapmotor B01: lacný a pritom veľkoryso vybavený sedan veľkosti Škody Octavie

Na prebiehajúcom autosalóne v čínskom Šanghaji predstavili rôzne automobilky množstvo noviniek, medzi nimi vyše 50 elektrických a hybridných modelov, avšak jedna medzi nimi vyniká vynikajúcim pomerom výbavy a ceny.

Novo predstavený elektrický sedan B01 od spoločnosti Leapmotor je pripravený stať sa ďalšou senzáciou na trhu po pozoruhodnom úspechu svojho súrodenca, elektrického SUV Leapmotor B10. Nový elektrický sedan Leapmotor B01 totiž dostal výbavu, ktorú mu môžu závidieť aj oveľa drahšie modely. Už elektrické SUV B10 už dokázalo, že recept na úspech od Leapmotoru funguje. Len za 13 dní od uvedenia na trh (k 22. aprílu 2025) dodávky elektrického SUV Leapmotor B10 prekročili 8 000 kusov, pričom sa očakáva, že produkcia do konca apríla dosiahne 10 000 vozidiel. Tento fenomenálny predajný výkon pramení z presvedčivého balíka výbavy: Leapmotor B10 má dojazd 510 km, technológiu jazdnej asistencie s  LiDARom a čip pre autonómne riadenie Qualcomm 8650 spárovaný s procesorom 8295 v kokpite.

Elektrický sedan Leapmotor B01, postavený na elektrickej architektúre Leapmotor LEAP 3.5 a má rozmery 4770 mm na dĺžku, 1880 mm na šírku, 1490 mm  na výšku  a rázvorom 2735 mm,  čo je  porovnateľné s modelmi Xpeng Mona 03 a GAC ​​Aion RT, alebo prepriaznivcov motorizmu v našich končinách, o niečo viac ako má aktuálna Škoda Octavia s dĺžkou 4698 mm, šírkou 1829 mm, výškou 1470 mm a rázvorom 2686 mm. Predné zavesenie je typu McPherson, zadné je nezávislé, viacprvkové. Štandardné kolesá sú 18-palcové.

Elektrický sedan Leapmotor B01, oficiálne označovaný ako „najkrajší inteligentný sedan v triede 150 000 yuanov (18 121 eur). Dizajnéri vozidla vynikajúco zapracovali a jeho aerodynamický profil dosahuje pôsobivý koeficient aerodynamického odporu 0,197 Cd, čo je nižšia hodnota ako u Porsche Taycan, či Tesle Model S.

Leapmotor zatiaľ neprezradil žiadne podrobnosti o hnacom ústrojenstve sedanu B01, ale objavil sa v elektronickej homologizačnej databáze čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológii (MIIT) začiatkom tohto mesiaca, takže je už známe, že jediný elektromotor na zadnej náprave bude produkovať výkon buď 132 kW (180 k) alebo 160 kW (218 k). Údaje o kapacite batérie zatiaľ nie sú, no pre elektrické SUV  B10 je to 56,2 alebo 67,1 kW h. Maximálny dojazd sedanu na jedno nabitie bude 650 km podľa testovacieho cyklu CLTC (dojazd SUV je 600 km).

Interiér elektrického sedanu Leapmotor B01 konkuruje vozidlám s cenou 200 000 juanov (26 000 eur). V jeho kabíne má 88 % povrchu mäkké pokrytie. Interiér je k dispozícii vo fialovej alebo šedej farebnej schéme a vyznačuje sa kožou s obláčikovou textúrou a chrómovými prvkami na vetracích otvoroch, lakťových opierkach a iných dotykových bodoch. Sedadlo vodiča je vybavené vyhrievaním a vetraním.

Predné panely sedanu a SUV od Leapmotor sú úplne identické; na strane spolujazdca má predný panel otvorený odkladací výklenok a šesť oválnych otvorov na pripevnenie rôznych doplnkov, ako je skladací stolík na notebook, držiak na smartfón alebo hračku. Displej prístrojového panelu má uhlopriečku 8,8 palca, centrálna multimediálna obrazovka má uhlopriečku 14,6 palca s rozlíšením 2,5K.

Elektrický sedan Leapmotor B01 ponúka vynikajúce využitie priestoru s 86 % „mierou efektívnosti priestoru“ a zadnými sedadlami, ktoré sú sklápateľné do 28° a delené v pomere 60:40. Kufor poskytuje štandardnú kapacitu 460 litrov, rozšíriteľnú o približne 70 litrov  pomocou nastaviteľného systému prepážok.

Leapmotor pripisuje svoj úspech pochopeniu priorít mladých kupujúcich: najprv estetika, potom funkcie. Vlani Leapmotor celosvetovo predal 293 724 vozidiel, čo je o 103,8 % viac ako predaj v roku 2023. V prvom štvrťroku tohto roka predaj Leapmotor dosiahol 87 552 vozidiel (+ 162 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka). Do konca roka 2025 chce čínska spoločnosť predať minimálne 600-tisíc áut.

najprv estetika, potom funkcie – recept Leapmotoru na úspech

Zatiaľ nie je známe, koľko bude stáť Leapmotor B01, ale orientačne povieme, že SUV Leapmotor B10 stojí v Číne od 99 800 juanov (12 057 eur). Elektrické SUV Leapmotor  B10 sa na európsky trh dostane v najbližších mesiacoch a jeho cena tu v základnej konfigurácii nepresiahne 30 000 eur. V roku 2026 bude výroba Leapmotor B10 pre Európu lokalizovaná v závode Stellantis v Španielsku. Pripomíname, že spoločnosť Stellantis Corporation zastupuje záujmy spoločnosti Leapmotor mimo Veľkej Číny (ktorá zahŕňa Hongkong, Macao a Taiwan).

Začiatok výroby sedanu Leapmotor B01 je naplánovaný na júl 2025 a tento model má potenciál predajný úspech značky ešte výrazne vylepšiť. Verme, že koncern Stellantis, ako akcionár Leapmotoru, nezabudne ani na Slovensko a v koncernových predajných salónoch pribudne aj tento zaujímavý elektrický sedan.

Zdroje: škoda-auto, carnewschina, leapmotor