Huawei Aito M8 uvedený na trh v Číne od 43 402 eur – získal 140 000 objednávok za 40dní

Recept na to, ako sa má počúvať hlas motoristickej verejnosti a pripraviť naozaj používateľsky vyvážené auto nám predviedla spoločnosť Huawei, ktorá je na nešťastie v nemilosti u najlepšie platenej Uršuly na svete. Plnohodnotné rodinné SUV, Aito M8 s motorovým predlžovačom dojazdu bolo uvedené na trh v Číne s počiatočnou cenou 359 800 juanov (približne 43 402 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Toto SUV s viac ako 1 500 km zmiešaného dojazdu získalo viac ako 140 000 objednávok za 40 dní od začiatku predpredaja, teda ešte predtým, ako sa začal jeho oficiálny predaj. Aito M8 je k dispozícii v troch úrovniach výbavy a je pripravené otriasť čínskym trhom a nielen tam.

Aliancia HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance) vytvorená spoločnosťou Huawei oficiálne uviedla 16. apríla 2025 na trh elektrické SUV Aito M8 s počiatočnou cenou 359 800 juanov (43 402 eur). Aito ponúka šesť variantov modelu, z ktorých všetky sú modely elektrických vozidiel s predĺženým dojazdom (EREV). Aito je prémiová značka elektrifikovaných vozidiel (zahŕňajúcich batériové elektrické vozidlá BEV a nabíjateľné hybridy PHEV a EREV), ktorú spoločne spustili Huawei a Seres Group 2. decembra 2021 a je prvou automobilovou značkou v rámci divízie HIMA.

Aito M8 zostáva z hľadiska vonkajšieho štýlu blízko vlajkovej lode elektrickému SUV M9. Má podobný tvar karosérie s plochou líniou strechy a vysokou prednou kapotou. Obe autá majú na streche senzor LiDAR. Navyše Aito M8 je takmer taký veľký ako M9, keďže má rozmery 5190 mm na dĺžku, 1999 mm na šírku, 1795 mm na výšku s rázvorom 3105 mm. Je iba o 40 mm kratší ako M9. Čo odlišuje Aito M8 od svojho väčšieho súrodenca sú inak spracované predné aj zadné svetlá. Jednotka zadných svetiel Aito M8 integruje interaktívne LED panely ISD, ktoré dokážu premietať obrázky a text.

Vďaka elegantnej prednej časti a výsuvným kľučkám dverí sa Aito M8 môže pochváliť vynikajúcim koeficientom odporu vzduchu, iba 0,259 Cd. Na veľké 5 metrové SUV je to slušné číslo. Pre porovnanie, elektrické SUV Mercedes-Benz EQS (dĺžka 5 125 mm, šírka 1 959 mm, výška 1 718 mm a rázvor náprav 3 210 mm) má koeficient odporu vzduchu 0,28 Cd. Nižší koeficient odporu vzduchu sa premieta do dlhšieho dojazdu a tichšej jazdy vo vysokej rýchlosti. Aito M8 jazdí na kolesách R20 alebo R21. Toto rodinné SUV má na výber šesť farebných variantov karosérie: čierna, zelená, biela, červená, modrá a strieborná.

Nové SUV Aito M8 poháňa dvojmotorový pohonný systém s pohonom všetkých kolies (4WD) s maximálnym výkonom 392 kW (526 k). Toto SUV má pod kapotou aj 1,5-litrový preplňovaný benzínový motor vo funkcii predlžovača dojazdu, bez mechanického prepojenia na kolesá. Trakčné elektromotory vozidla napája batéria je buď typu LFP alebo ternárna NMC s kapacitou 37 kWh alebo 53,4 kWh. Použitým batériám zodpovedá čisto elektrický dojazd 201 km a 310 km podľa metodiky CLTC. Zmiešaný dojazd vozidla aj s použitím spaľovacieho motora, plnou nádržou benzínu a plne nabitou batériou dosahuje 1 405 km, respektíve 1 526 km! Pri vysokonapäťovom rýchlonabíjaní 800 V trvá doplnenie energie na 150 km dojazdu päť minút.
Asistenčný systém riadenia Aito M8 obsahuje jeden 192-riadkový LiDAR, 6 milimetrových radarov, 11 kamier a 12 ultrazvukových senzorov. ADS dokáže identifikovať prekážky (vozidlá, chodci) a rôzne špeciálne tvarované prekážky.

Interiér Aito M8 má dva varianty usporiadania sedadiel. Prvá ponúka dva rady s piatimi sedadlami. Druhou možnosťou je šesťmiestne auto s tromi radmi sedadiel. Zákazníci Aito M8 si môžu vybrať zo štyroch odtieňov interiéru: červená, hnedá, biela a oranžová. Podobne ako Aito M9 má aj Aito M8 trojitú obrazovku v stredovej konzole, ktorá pozostáva z 12,3-palcového LCD prístrojového panelu, 15,6-palcovej hlavnej obrazovky multimediálneho systému a 16-palcového monitora spolujazdca. Aito M8 podporuje aj head-up displej s rozšírenou realitou s uhlopriečkou 68 palcov. Tento systém je poháňaný operačným systémom Huawei OS4.


Sedadlá v druhom rade šesťmiestneho modelu Aito M8 sú orientované na maximálny komfort cestujúcich a využívajú množstvo špičkových funkcií, ktoré zahŕňajú 10-bodovú masáž, vyhrievanie a vetranie. Navyše tieto kapitánske kreslá podporujú režim nulovej gravitácie. Päťmiestny variant nemá všetky tieto funkcie. Na druhej strane, má však 9-litrový úložný priestor pod sedadlami druhého radu. Každá verzia Aito M8 môže byť vybavená voliteľným projektorom pre zadných pasažierov. Ďalším prvkom kabíny Aito M8 je zvukový systém Huawei s 19 reproduktormi. K dispozícii je aj chladnička s objemom 7,3 litra.

Šesťmiestne Aito M8 sa štandardne dodáva s 353 litrami batožinového priestoru za posledným 3. radom sedadiel, ktorý sa po ich sklopení dá sa zväčšiť na 1 284 litrov. Päťmiestne auto štandardne ponúka 976-litrový kufor. Po sklopení zadných sedadiel dosahuje jeho objem 2 348 litrov.

Na záver, to najzaujímavejšie. Aito M8 je k dispozícii v troch úrovniach výbavy. Každá výbava má dva varianty usporiadania sedadiel s nasledovnými cenovkami:
- Aito M8 Max 5-miestne – 359 800 juanov (43 402 eur)
- Aito M8 Max 6-miestne – 369 800 juanov (44 608 eur)
- Aito M8 Max+ 5-miestne – 379 800 juanov (45 814 eur)
- Aito M8 Max+ 6-miestne – 399 800 juanov (48 227 eur)
- Aito M8 Ultra 5-miestne – 429 800 juanov (51 846 eur)
- Aito M8 Ultra 6-miestne – 449 800 juanov (54 258 eur)
Len na ilustráciu toho, kam dospel čínsky automobilový priemysel uveďme, že takmer rovnako veľké elektrické SUV Mercedes-Benz EQS štartuje s cenovkou 121 490 € za základnú verziu EQS 450+ s pohonom zadnej nápravy a výkonom 265 kW. Rozdiel v cene oproti Aito M8 je takmer trojnásobný! Ale hlavne, že sme sa odpojili od ruského plynu! Namiesto ďalších argumentov, pozrite si video toho, čo dokáže “škodlivý” Huawei, keď robí autá:
Zdroje: mojelektromobil, aito, carnewschina, cnevpost