Huawei Aito M8 – rodinné elektrifikované SUV nadväzuje na úspech M9

Rodinné elektrifikované SUV  Aito M8 s motorovým predlžovačom dojazdu od Huawei a Seres získal 21 000 objednávok šesť hodín po spustení predpredaja v Číne. Sieť predaja automobilov spoločnosti Huawei HIMA zverejnila, že Aito M8 získal 21 000 objednávok už šesť hodín po spustení predobjednávok v Číne, pričom už za prvú hodinu bola zadaných 7 500 objednávok. Je to pôsobivá štatistika, ak vezmeme do úvahy počiatočnú cenu na Aito M8 368 000 juanov ( po prepočte aktuálnym kurzom NBS približne 47 377 eur).

Aito M8 a aktualizované SUV M9 od Huawei a Seres dnes spustili predpredaj v Číne. Aito je spoločný projekt spoločností Seres a Huawei. Čínsky IT gigant pôsobí ako hlavný dodávateľ dielov a softvéru, zatiaľ čo automobilka Seres sa stará o vývoj a výrobu podvozkov. Huawei tiež predáva autá značky Aito vo vlastnej predajnej sieti HIMA. Za zmienku stojí, že projekt Aito sa stal napriek jeho umiestneniu vo vyššom cenovom segmente, veľmi úspešným. Vlani jeho dodávky na čínskom trhu dosiahli úctyhodných 385 904 vozidiel. Uvedením nového modelu Aito M8 a aktualizovaného modelu Aito M9 spoločnosť Aito pravdepodobne ešte výrazne zvýši svoj predaj.

Aito M8 je najnovší model značky. O predajnú licenciu v Číne požiadala 10. januára 2025, pričom odhalila jeho základné špecifikácie. Ide o veľké SUV s pohonom typu EREV, ktorý nasleduje najnovší dizajnový jazyk značky. Má uzavretú prednú časť s veľkými svetlometmi spojenými LED pásikom. Auto ponúka aj senzor LiDAR namontovaný na streche a veľké pochrómované ráfiky kolies. Vzadu má M8 priebežnú  jednotku zadných svetiel.

Aito M8 je veľké rodinné  SUV, ktoré meria 5 190 mm na dĺžku, 1 999 mm na šírku a 1 795 mm na výšku a má rázvor 3 105 mm. Pre porovnanie, Aito M8 je výrazne väčšie ako aktuálny Volkswagen Touareg, ktorý má rozmery: 4 902/ 1 984/ 1 712 mm s rázvorom 2 904mm a cenníkovou cenou od 61 990 € za základný variant naftovým motorom  3.0 V6 TDI s výkonom 170 kW, 8-st. automatickou prevodovkou a pohonom 4WD.  

Pre prehľadnosť, Aito M8 je len o 40 mm kratší ako vlajkový model Aito M9. Vo vnútri má Aito M8 dva varianty usporiadania sedadiel: v šesťmiestnej verzii 2+2+2 a v päťmiestnej verzii  2+3. Aito M8 s pohonným systémom typu EREV má dvojmotorový pohon všetkých kolies (4WD) s maximálnym výkonom sústavy 392 kW (526 k). Pod prednou kapotou má 1,5-litrový preplňovaný benzínový motor s maximálnym výkonom 118 kW vo funkcii predlžovača dojazdu (bez mechanického prepojenia na kolesá). Prenos výkonu na kolesá je zabezpečený predným elektromotorom s maximálnym výkonom 165 kW a zadným motorom s maximálnym výkonom 227 kW, pričom maximálny výkon sústavy elektromotorov je 392 kW (526 k). S týmto “záprahom”  Aito M8 EREV dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km za hodinu.

. Toto SUV má pod kapotou . Batéria je buď LFP alebo ternárna NMC s kapacitou 36 kWh alebo 52 kWh. Čisto elektrický dojazd auta je 310 km v podmienkach CLTC a zmiešaný dojazd pri použití aj spaľovacieho motora dosahuje 1 526 km.

Interiér Aito M8 je podobný modelu M9. Stredová konzola auta využíva veľkú trojitú obrazovku. Radiaca páka voliča jazdných režimov je umiestnená za trojramenným volantom. Stredový tunel auta obsahuje dva držiaky na poháre, skrytú priehradku a dve podložky na bezdrôtové nabíjanie. Pravé sedadlo v druhom rade šesťmiestneho variantu M8 podporuje režim nulovej gravitácie.

Aito M8 je už k dispozícii na predobjednávku s počiatočnou cenou 368 000 juanov (47 377 eur).  Oficiálna predajná cena, ako je dobrým zvykom u čínskych automobiliek, bude ešte o nejakú tisícku nižšia. Nuž, “nemci” sa musia snažiť, inak o pár rokov, či desaťročí, veľké SUV od VW, BMW, či Mercedesu, už asi nebudú tak kupovať!

Zdroje: volkswagen, aito-auto, carnewschina