Honda S7 – elektrické SUV uvedené na trh v Číne od 33 083 eur a výkonom až 350 kW

Elektrické SUV Honda S7 od spoločného podniku Dongfeng-Honda bol uvedený na trh v Číne s počiatočnou cenou 259 900 juanov (33 083 eur). Najvyššia úroveň výbavy tohto EV sa môže pochváliť výkonom 350kW, dojazdom 620 km a veľkým 41,9-palcovým head-up displejom.

Honda S7 bola pôvodne predstavená v Číne pod novovzniknutou značkou Ye minulý rok. Japonská automobilka sa však od značky Ye dištancovala. Výsledkom je, že toto SUV vstúpilo na čínsky trh ako Honda S7. Tento model má za cieľ zvýšiť objem predaja automobilky v Číne.

Honda S7 si osvojila nový dizajnový jazyk značky s veľkými svetlometmi v tvare písmena Y spojenými s tenkým LED pásikom. Toto vozidlo má veľký prívod vzduchu v prednom nárazníku. Medzi ďalšie prvky modelu Honda S7 patria zasúvateľné kľučky dverí, päťlúčové kolesá, elegantná línia strechy a voliteľné bočné kamery. Zozadu má Honda S7 veľký strešný spojler a vertikálne zarovnané zadné svetlá s LED prvkom medzi nimi.

Honda S7 je stredne veľké päťmiestne SUV, ktoré je postavené na platforme „W“. Karoséria Hondy S7 sa môže pochváliť torznou tuhosťou 40 000 Nm/stupeň. O bezpečnosť cestujúcich sa stará 11 airbagov. Podvozok S7 má systém kontinuálnej regulácie tlmenia. Predná náprava má dvojité lichobežníkové nezávislé zavesenie a zadná náprava využíva päťprvkové nezávislé zavesenie.
Rozmery Hondy S7 sú: 4750 mm na dĺžku, 1930 mm na šírku, 1625 mm na výšku a rázvor vozidla dosahuje 2930 mm. Pohotovostná hmotnosť vozidla je 2 305 kg. Vozidlo je teda rozmerovo takmer rovnaké ako u nás veľmi známa Škoda Kodiaq, s rozmermi: 4758/1864/1679mm a rázvorom 2791 mm. Honda S7 má objem kufra 471 litrov. Vozidlo má štandardne 19-palcové kolesá, pričom model s najvyššou výbavou má 21-palcové ráfiky.

Honda S7 s pohonom zadných kolies (RWD) využíva jediný elektromotor v zadnej náprave s maximálnym výkonom 200 kW (268 k) a krútiacim momentom 420 Nm. Tento e-motor je napájaný ternárnym akumulátorom NMC s kapacitou 89,8 kWh, ktorý dáva modelu dojazd 650 km podľa CLTC.
Variant s pohonom všetkých kolies (4WD) Hondy S7 využíva dva elektromotory s celkovým výkonom 350 kW (469 k) a 770 Nm. Tento variant zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Batéria je rovnaká s kapacitou 89,8 kWh a zabezpečí vozidlu dojazd 620 km v podmienkach CLTC. Túto batériu možno nabiť na 80 % za 36 minút.

Vo vnútri má Honda S7 veľkú 24-palcovú obrazovku orientovanú na výšku a 9,9-palcový LCD prístrojový panel. Ďalšou črtou tohto crossoveru je 41,9-palcový head-up displej s rozšírenou realitou. Má tiež vyhrievané sedadlá a volant. Honda S7 je štandardne vybavená ôsmimi reproduktormi. Vozidlo najvyššej úrovne ponúka 16 reproduktorov značky Bose. Elektrické SUV využíva aj asistenčný jazdný systém Honda Sensing.

Honda S7 vstúpila do Číny v dvoch stupňoch výbavy. Jeho základná verzia RWD má cenu 259 900 juanov (33 083 eur). Najvyššia výbava modelu 4WD stojí 309 900 juanov (39 447 eur). Pre porovnanie, rozmerovo podobná aktualizovaná Tesla Model Y stojí v Číne 263 500 – 354 900 juanov (33 540 – 45 175 eur). Takže, pre S7 bude problematické zmeniť jej „neveselé“ predajné čísla v Číne.

Na záver ešte niečo: Toyota bZ3X, ktorá bola tiež uvedená na trh včera , začína na cene 109 800 juanov (13 976 eur). Elektrické SUV od Toyoty je síce o niečo menšie (meria 4 600 mm na dĺžku, 1 850 mm alebo 1 875 mm na šírku, 1 600 mm alebo 1 645 mm na výšku a má rázvor 2 765 mm), ale cenový rozdiel oproti Honde S7, je priepastný . Zatiaľ, čo elektrické SUV bZ3X (športovo úžitkové vozidlo) od Toyoty je vnímané ako vysoko konkurencieschopné, iná japonská automobilka Honda so svojím elektrickým SUV S7, bude mať pravdepodobne problémy z dosiahnutím dobrých predajných čísel.

Honda asi cíti, že niečo nie je v poriadku, nakoľko neoznámila po uvedení modelu S7 na trh žiadne počiatočné čísla objednávok, ako to majú vo zvyku iné automobilky. Toyota bZ3X, ktorá bola tiež uvedená na trh včera, získala za prvú hodinu viac ako 10 000 objednávok, pretože jej počiatočná cena (13 976 eur) je až neskutočne “demokratická” a technické charakteristiky vozidla sú považované za konkurencieschopné.
Zdroje: skoda-auto, dongfeng-honda, carnewschina