GAC Hyptec HL – prémiové šesťmiestne SUV od 35 654 eur prichádza na čínsky trh

Značka Hyptec je súčasťou koncernu GAC – ide o bývalú značku Hyper, ktorá sa zase raz odtrhla od Aion, ďalšej dcérskej značky automobilového giganta GAC. Značka Hyptec je považovaná za „prémiovú“. Doteraz ponuka značky zahŕňala tri elektrické modely – superšport SSR , liftback GT a SUV podobné kupé HT . Teraz bola zostava rozšírená: Čína otvorila predobjednávky na veľký crossover Hyptec HL , prvýkrát ohlásený minulú jeseň. Navyše je toto SUV dostupné nielen ako elektromobil, ale aj ako sériový hybrid. Nový Hyptec HL má luxusný interiér, multimediálny systém na špičkovom čipe Qualcomm Snapdragon 8295, autopilota s Lidarom a systém nočného videnia podľa vojenského štandardu.

Značka Hyptec od GAC spustila predaj svojho vlajkového SUV s označením HL v Číne. Model je navrhnutý ako auto pre veľkú rodinu s dôrazom na pohodlie cestujúcich všetkých vekových kategórií. Kvalita vzduchu v kabíne nového modelu prekračuje prísne normy Ministerstva ekológie a životného prostredia Číny. Súčasťou vybavenia je generátor záporných iónov, automatické žalúzie a sterilný box s ultrafialovou dezinfekciou.

Vonkajšie prvky GAC Hyptec HL zahŕňajú dvojstupňové svetlomety, výsuvné kľučky dverí a vertikálne jednotky zadných svetiel, ktoré sú tiež spojené svetelným pásom. V prednej časti vozidla je tiež pixelový displej, ktorý dokáže zobraziť nápisy a jednoduché kresby. Najvyššia verzia je dodávaná s 21-palcovými kolesami, zatiaľ čo ostatné verzie sú dodávané s 20-palcovými kolesami (21-palcové kolesá sú voliteľné).

GAC Hyptec HL je položený na vlastnej platforme AEP3.0 spoločnosti GAC s 800-voltovým elektrickým systémom a štandardne sa dodáva so vzduchovým odpružením. Rozmery rodinného SUV sú: 5126 mm na dĺžku, 1990 mm na šírku, 1750 mm na výšku a vzdialenosť medzi nápravami je 3088 mm. Rozmerovo je GAC Hyptec HL výrazne väčší ako napríklad aktuálny Hyundai Santa Fe s dĺžkou 4 830 mm, šírkou 1 900 mm, výškou 1 720 mm a rázvorom 2 815 mm, ktorý sa v základnej PHEV verzii s 1,6 T-GDi benzínovým motorom s výkonom 186 kW 6° AT a pohonom všetkých kolies, predáva za cenníkovú cenu 62 090€.

GAC Hyptec HL s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV) je dostupný v dvoch stupňoch výbavy a batériový elektromobil (BEV) v štyroch. Päť z navrhovaných verzií má pohon zadných kolies. EREV verzia má pod kapotou benzínový motor (jeho charakteristiky z nejakého dôvodu neboli zverejnené), ktorý pracuje výhradne v režime generátora elektrického prúdu, elektromotor s výkonom 253 kW (340 k.) a krútiacim momentom 430 Nm, ktorý napája batéria od CATL s kapacitou 60,21 kWh. Len na elektrický pohon prejde GAC Hyptec HL vzdialenosť 350 km podľa testovacieho cyklu CLTC. Kombinovaný dojazd EREV verzie aj s použitím benzínového motora prevyšuje 1200 km.

Základné elektrické verzie (BEV) GAC Hyptec HL majú rovnaký motor s výkonom 253 kW (340 k.) a krútiacim momentom 430 Nm, napájaný batériou s kapacitou 95,9 alebo 108,35 kWh. Dojazd elektromobilu so základnou batériou je 670 km, s väčšou batériou 750 km. Najdrahší elektrický Hyptec HL dostal dvojmotorový pohon všetkých kolies (4WD) a 108,35 kWh batériu. Celkový výkon sústavy dvoch elektromotorov je 385 kW (517 koní) a krútiaci moment 670 Nm. Zrýchlenie tejto verzie z 0 na 100 km/hod je za 4,5 sekundy. Väčšia z dvoch uvedených batérii umožní verzii 4WD dojazd na jedno nabitie 700 km. Batérie všetkých verzii podporujú nabíjanie rýchlosťou 5C, čo umožňuje dobiť batériu z 30 na 80 % jej kapacity za 10 minút pobytu na vysoko výkonnej DC nabíjacej stanici. Maximálna rýchlosť všetkých verzii auta je ohraničená na 200 km/hod.

Asistenčná elektronika GAC Hyptec HL zostáva aktívna aj v noci, čo podľa Hyptecu znižuje pravdepodobnosť nehody v meste o 35 %. Autopilot zo vzdialenosti 150 metrov zbadá zviera na neosvetlenej ceste, človeka spozná na 80 metrov. Umožnilo to zavedenie systému nočného videnia na vojenskej úrovni, ktorý využíva technológie obnovy farieb a spracovania obrazu založené na umelej inteligencii (AI). Odtiaľ, mimochodom, pochádza jeho nesamozrejmá funkcia: schopnosť robiť nádherné fotografie hviezdnej oblohy, podobné ako zo stránok National Geographic.

V zozname štandardnej výbavy GAC Hyptec HL nechýba ani head-up displej, trojzónová klimatizácia či bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Všetky verzie dostali aj Lidar, všestranné kamery, automatické parkovanie, adaptívny tempomat, automatické brzdenie, udržiavanie v jazdnom pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek a systémy sledovania mŕtveho uhla. Luxusnejšie možnosti zahŕňajú aj kožu Nappa, chladničku (ktorá sa vysúva z lakťovej opierky umiestnenej medzi prednými sedadlami) a systém nočného videnia.

Interiér GAC Hyptec HL má samostatné obrazovky pre združený prístroj (veľkosť nie je zverejnená) a multimediálny systém (17,3 palca). Zadní pasažieri majú tiež vlastný tablet (tiež 17,3 palca) pripevnený na strope. Hyptec HL je k dispozícii s piatimi alebo šiestimi sedadlami. Sedadlá v druhom rade majú sklopné opierky nôh a vlastné diaľkové ovládanie. Dotykové tlačidlá na ovládanie základných funkcií sú navyše zabudované priamo vo výplni dverí. Už v základnej konfigurácii majú sedadlá prvého a druhého radu vyhrievanie, ventiláciu a masážny systém.

V druhom rade GAC Hyptec HL sú superpohodlné sedadlá Zero Gravity s uhlom nastavenia do 127,5 stupňa, vystlané 20 mm penou, 12-smerové elektrické nastavovanie, pohovky, vyhrievanie, ventilácia a masáž lávovými kameňmi. Každá sa ovláda zo samostatnej obrazovky v lakťovej opierke a je čalúnená tou najjemnejšou kožou Napa. Vo všeobecnosti sa v Hyptec HL venuje osobitná pozornosť výzdobe interiéru. Napríklad strop je pokrytý Alcantarou, mriežky reproduktorov sú pokryté rovnakou technológiou ako hodinky Panerai a vložky na stredovej konzole sú vyrobené z plátkov storočných stromov.

Okrem rôznych nových technológií, ako sú tlačidlá, ktoré sa objavujú priamo na koženom čalúnení, je GAC Hyptec HL vybavený 7.3.4 zvukovým systémom, aktívnym potlačením hluku, AI asistentom, multimédiami s dvoma 3K displejmi s uhlopriečkou 17,3 palcov, 27-palcovou projekčnou obrazovkou a Lidarom podporovaným autopilotom ADiGO GSD. Ten sa dokáže nielen pretlačiť cez dopravné zápchy a samostatne zaparkovať auto, pričom si pamätá posledné tri kilometre trasy, ale aj samostatne prejsť cez kontrolné stanovištia na spoplatnených cestách.
EREV verzie GAC Hyptec HL a prvé dva stupne výbavy elektromobilu (BEV) stoja rovnako – 279 800 a 309 800 jüanov (približne 35 654 a 39 477 eur podľa aktuálneho kurzu). Ďalšia vyššia elektrická verzia (BEV) bude stáť 319 800 juanov (40 751 eur). Najvyššia verzia elektromobilu Hyptec HL (BEV) s pohonom všetkých kolies by mala mať cenu 329 800 juanov (42 025 eur).