GAC Hyptec HL EREV s dojazdom 1 200 km a modelom AI DeepSeek uvedený na trh v Číne od 32 430 eur

Kto vie čakať, ten sa dočkal. Nie, že by predchádzajúca ponuka z predpredaja bola predražená, ale to čo automobilka GAC ponúkla pri začatí oficiálneho predaja modelu GAC Hyptec HL vo variante s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV), vyráža dych. V dobrom zmysle slova!
12. apríla 2025 spoločnosť GAC uviedla na trh svoje nové veľké SUV Hyptec HL dostupné vo variantoch batériového elektrického vozidla (BEV) a elektrického vozidla s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV) s cenovým rozpätím 269 800 – 319 800 juanov (podľa aktuálneho kurzu NBS približne 32 430 – 38 439 eur). Podľa dobrého čínskeho zvyku, tí trpezliví ušetrili vyše 3.000 eur oproti cene za Hyptec HL v predpredaji. Koncern GAC vytvoril značku Hyptec ako zameranú na špičkové elektrifikované vozidlá (BEV a PHEV), ktorá bola v auguste 2024 premenovaná z predchádzajúceho názvu Hyper .

GAC nezaprel svoju bohatú skúsenosť s výrobou pohodlných MPV a model Hyptec HL je tiež koncipovaný ako luxusná jachta na kolesách. Model je navrhnutý ako auto pre veľkú rodinu s dôrazom na pohodlie cestujúcich všetkých vekových kategórií. Kvalita vzduchu v kabíne Hyptec HL s veľkou rezervou spĺňa prísne normy Ministerstva ekológie a životného prostredia Číny. Súčasťou vybavenia je generátor záporných iónov, automatické žalúzie a sterilný box s ultrafialovou dezinfekciou. Predné svetlomety sa skladajú z krištáľových svetelných prvkov vo forme pazúrov a stredová mriežka je vykladaná jednotlivými svetelnými LED zdrojmi, ktoré môžu vytvárať rôzne svetelné vzory. Rovnaký svetelný motív sa opakuje aj na zadných svetlách vozidla. Spotrebitelia si môžu vybrať zo štyroch vonkajších farieb karosérie: modrá námorná, sivá Ice Rock, zelená Deep Sea a čierna Night Shadow.

Hyptec HL je pomerne veľké rodinné SUV, ktoré meria 5126 mm na dĺžku, 1990 mm na šírku, 1750 mm na výšku , s rázvorom 3088 mm. Celá séria sa štandardne dodáva s 800V rýchlonabíjacou platformou. Rýchlosť nabíjania 3C je k dispozícii na dvoch základných variantoch Hyptec HL BEV s pohonom zadných kolies (RWD) pre a trvá 15 minút, kým sa nabije z 30 % na 80 % kapacity akumulátora. Rýchlosť nabíjania 5C je k dispozícii na zostávajúcich výbavách s pohonom všetkých kolies (4WD) a trvá 10 minút, kým sa nabije z 30 % na 80 % kapacity akumulátora.

Hyptec HL BEV – základné technické parametre:
- Hyptec HL BEV (RWD): má 250 kW (335 k)/430 Nm elektromotor na zadnej náprave, čas zrýchlenia 0 – 100 km/h za 6,5 sekundy;
- Hyptec HL BEV (4WD): 130 kW (174 k)/240 Nm predný elektromotor, 250 kW/430 Nm zadný elektromotor, čas zrýchlenia 0 – 100 km/h za 4,5 sekundy;
Obe verzie sú vybavené ternárnymi lítiovými batériami s kapacitou 95,9 kWh a 108,35 kWh, ktoré poskytujú tri dojazdy 670 km, 700 km a 750 km podľa metodiky CLTC. Najnižšia komplexná spotreba energie je 15,8 kWh/100 km.

Hyptec HL EREV– základné technické parametre:
- Hyptec HL EREV (RWD): benzínový preplňovaný motor s objemom 1,5litra, 53 litrová palivová nádrž, 250 kW/430 Nm zadný elektromotor, zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,5 sekundy, batéria s kapacitou 60,33 kWh od CATL typ Freevoy (ternárna lítiová), čisto elektrický dojazd 350 km podľa CLTC, komplexný aj s použitím spaľovacieho motora dojazd 1200 km (CLTC), spotreba elektrickej energie 15,9 kWh/100 km

Na palube Hyptec HL je strešný Lidar, 3 radary s milimetrovými vlnami, 11 kamier a 12 ultrazvukových radarov, ktoré umožňujú realizovať pokročilé funkcie asistencie pri riadení v kombinácii so systémom ADiGO GAC bez spoliehania sa na mapu s vysokým rozlíšením. Medzi funkcie patrí detekcia statických prekážok, pomoc pri parkovaní v úzkom priestore, autonómne parkovanie s obsluhou, pomoc pri parkovaní na diaľku a monitorovanie mŕtveho uhla.

Elektronické systémy v interiéri Hyptec HL pracujú na báze inteligentného systému ADiGO 6.0 spoločnosti GAC s čipom Qualcomm Snapdragon 8295P, integrovaným s modelom umelej inteligencie DeepSeek-R1 AI na realizáciu hlasovej interakcie vozidla s posádkou. K dispozícii je tiež 8,8-palcový full LCD prístrojový panel, 27-palcový projekčný displej HUD, 17,3-palcová 3K centrálna ovládacia obrazovka multimédii a dve 50W bezdrôtové nabíjacie podložky na stredovej konzole.

Vozidlo ponúka v interiéri 5- a 6-miestne usporiadanie sedadiel v konfiguráciách 2+3 a 2+2+2. Hyptec tvrdí, že dve krajné sedadlá s nulovou gravitáciou v druhom rade sú štandardom NASA a podporujú 12-smerové elektrické nastavenie, 18-bodovú masáž horúcimi kameňmi a majú zabudované malé ovládacie obrazovky do lakťovej opierky.

Cestujúci vzadu majú k dispozícii 17,3-palcovú výklopnú stropnú obrazovku s rozlíšením 3K a chladničku. Zvukový systém pozostáva z 24 reproduktorov spolu s viac ako 60 materiálmi pohlcujúcimi zvuk a zvukoizolačnými sklami.

Čo na záver? Ak značka GAC príde s týmto vozidlom na európsky trh, nastanú pre niektoré luxusné značky ťažké časy. Len na ilustráciu : veľkostne a výkonovo porovnateľný Range Rover SE s dĺžkou 5 052 mm, šírkou 2 047 mm, výškou 1 870 mm a rázvorom ( pre štandardnú verziu SWB) 2 997 mm, v základnom variante benzínového nabíjateľného hybridu (PHEV) a výkonom 338 kW, začína s cenou od 143 128 €. To už nemá zmysel ani deliť, či násobiť!
Zdroje: carnewschina, hyptec