GAC Aion V Plus – obnovil dizajn aj ponuku motorov

Elektrický crossover GAC Aion V sa začal predávať v Číne v júli 2020 . Medzitým tento vydarený model bol po miernych úpravách predstavený aj ako  Mitsubishi Airtrek. Spoločnosť GAC ​​NE pozorne sleduje tendencie na trhoch a pripravila zmodernizovanú verziu Aion V Plus na spustenie do výroby.

GAC Aion V Plus

Všetky náznaky  mriežky chladiča sú v novom modeli eliminované, preto je hlavným prvkom prednej časti karosérie mohutný nárazník. LED svetlomety sú pôvodné. Dĺžka sa zvýšila o 64 mm, výška sa znížila o osem: dĺžka novinky je 4650 mm, šírka 1920 mm a výška 1720 mm, pričom rázvor náprav medzi osami je 2830mm. Platforma GEP 2.0 znamená McPherson na prednej náprave a viacprvkovú zadnú nápravu.

Rovnako ako v prípade sedanu GAC Aion S Plus, zmeny na vozidle sa neobmedzili reformou karosérie. Výkony ponúkaných elektromotorov sa zvýšili z pôvodných 135 kW (184 k.) až na 165 kW (224 k.) a 200 kW (272 k.). Kapacita lítium-iónovej batérie sa úmerne pokroku zvýšila z doterajšej kapacity 60-80 kWh, na pôsobivých 70-95 kWh, čo sa priaznivo odzrkadlilo na zvýšenom dojazde  auta z pôvodných 500 km na  veľmi zaujímavých 600 a 702 km (NEDC). Tento dojazd je už plne porovnateľný s dojazdom bežných benzínových áut.

porovnanie staršieho ( vľavo) a novšieho stvárnenia (vpravo) modelu GAC Aion V

Vertikálne brzdové svetlá sú nahradené tenkými vodorovnými svetlami v novom nárazníku. Dvere batožinového priestoru stratili ostré rohy. Predĺžené zadné svetlá tak ako predtým, vytvárajú ilúziu posuvných dverí. Fialová a jemne zelenkavá farba bola pridaná do palety ponúkaných farieb karosérie určite aj vzhľadom na obľúbenosť modelu u nežnejšej polovičky ľudstva.  Pneumatiky sa nezmenili: Continental UltraContact UC6 (255/45 R20).

fialová mu pristane, určite aspoň v očiach žien

Namiesto klastra dvoch displejov s uhlopriečkou po 12,3 palca sa odteraz budú pasažieri pozerať na 10,25 palcovú prístrojovú dosku  a „televízor“ multimediálneho systému s  uhlopriečku 15,6 palca.  Elektrický pohon sa aktivuje v momente keď si vodič sadne za volant, čo znamená, že tlačidlo zapnutia / vypnutia motora už tu nie je. Systém ADIGO 4.0 je zodpovedný za sieťové pripojenia (pôvodne tu bola verzia 3.0).

interiér GAC Aion V Plus

GAC Aion V Plus ponorí vodiča do digitálneho ekosystému s hudbou, videom a online nakupovaním. Pritom fotoaparáty vstavané v interiérovom zrkadle a na stĺpiku riadenia rozpoznávajú tváre pasažierov a monitorujú stav vodiča. Autonómny parkovací systém  umožňuje pomocou aplikácii v smartfóne poslať elektromobil samostatne na parkovisko a prostredníctvom aplikácie ho privolať zase späť.  Hlasové ovládanie vníma príkazy v  čínštine a angličtine. Súčasný Aion V sa predáva za 177 600-239,600 Yuanov (23 415 EUR 31 589 EUR v prepočte podľa aktuálneho kurzu NBS). Kedy príde do predaja a koľko bude stáť zmodernizovaný GAC Aion V Plus, zatiaľ nebolo upresnené.

interiér obnoveného GAC Aion V Plus bude zvádzať na zvezenie sám o sebe

Zdroj: drive