GAC Aion V – pekný elektromobil za 21 700 EUR

Spoločnosť  GAC predstavila kompaktný elektrický crossover s názvom  Aion V začiatkom roku 2020. Po necelom roku od uvedenia na trh môžeme smelo hovoriť  o jednom z najkrajších elektromobilov na trhu, aj keď zatiaľ iba v Číne. Nový GAC Aion V! Pod značkou  Aion spoločnosť GAC najskôr uviedla elektrický sedan  Aion S a neskôr aj stredne veľký crossover Aion LX. V lete 2020 sa k týmto dvom modelom pripojil aj kompaktný crossover Aion V.

Aion V zdieľa  s oboma platformu podvozku, elektromotor s výkonom 135 kW (184 k.) a 350 Nm krútiaceho momentu, ako aj batériu s kapacitou 80 kWh, ktorá autu poskytuje dojazd 600 km podľa cyklu NEDC. Dizajn môže byť tiež zahrnutý do zoznamu prevzatých riešení, ale iba  v niektorých detailoch, pretože externe je  model Aion V  výrazne odlišný. Rozmerovo má Aion V blízko k Honda CR-V: dĺžka – 4586 mm, šírka – 1920 mm, výška – 1728 mm, rázvor osí  kolies – 2830 mm. Hmotnosť auta so základnou batériou 70 kWh  je 1860 kg a pri kapacite batérie 80 kWh  dosiahne 1930 kg. Svetlosť podvozka je na crossover  hraničná – 160 mm. Crossover už v základe dostal dvojpodlažnú LED prednú optiku, ktorá je výrazným rozpoznávacím znakom  vzhľadu modelu Aion V. Chromované lišty sa ťahajú od svetlometov po celej línii auta.

interiér GAC Aion V

Päť-sedadlový interiér takmer opakuje Aion LX. Sedadlá sú pohodlné, vyrobené z materiálu Cortex. Predné sedadlá majú elektrické nastavenie s pamäťou, kúrením a ventiláciou. Okrem toho, je čínsky elektrický crossover GAC Aion V  vybavený po celom obvode  kamerami a radarmi. Aion V je vybavený snímačmi kontroly tlaku v pneumatikách, antiblokovacím brzdovým systémom, systémom distribúcie brzdnej sily, brzdovým asistentom pre núdzové situácie, protipreklzovým systémom, systém kontroly stability karosérie a šiestimi airbagmi. Pneumatiky – 235/55 R19, alebo 255/45 R20. Auto nemá v kufri žiadne rezervné koleso, ani dojazdové, ale má iba opravárenskú súpravu.

Karoséria je z 52%  vyrobená z ocelí s vysokou pevnosťou a 80% materiálov je vyrobených s ohľadom na zvýšenú odolnosťou voči korózii. Programovateľné deformačné zóny absorbujú viac ako 60% nárazovej energie. Brzdy, predné vetrané disky, zadné – obyčajné diskové. Parkovacia brzda – elektrická. Možno najkrajšie elektrické auto v 2021 roku  Aion V je vybavené autopilotom tretej úrovne navrhnuté s účasťou firmy  Bosch. Autopilot podporujú štyri kamery, 12 senzorov a zabudované 3D mapy. Inteligentný komunikačný systém s 5G vysielačom pomohol vyrobiť Huawei: rýchlosť prenosu dát je 100-krát vyššia ako 4G.

navigácia Aion V s prvkami doplnkovej reality

Elektromobil sa ponúka iba s jedným synchrónnym elektromotorom s permanentnými magnetmi v jedinej výkonovej verzii – 135 kW (184 k.) a 350 Nm krútiaceho momentu. Ale na výber je jedna z dvoch verzií trojzložkovej lítiovej batérie s kapacitou 70, alebo 80 kWh a dojazdom 500, alebo 600 km v cykle NEDC. Pohon  je zatiaľ výhradne predný. Neskôr sa objavia a  verzie s pohonom všetkých kolies. Podvozok  vpredu je systému McPherson, vzadu má nezávislé viacprvkové zavesenie.

 V základnej verzii sa GAC ​​Aion V ponúka za  21 700 EUR. Záruka na možno najkrajšie elektrické auto roku 2021 je 4 roky, alebo 150 000 km a na batériu – 8 rokov / 150 000 km v závislosti od toho, čo sa nastane skôr.

Zdroj: [DaciaclubmdRu]