Elektrický sedan Xiaomi SU7 Pro je už začiatkom marca na rok 2025 vypredaný

Kým mnohé naše médiá a žiaľ, vrátane verejnoprávnej STVR, neprestajne hlásajú ústami svojich redaktorov fámy o nízkom záujme o elektrické vozidlá, úplne opačná tendencia je zjavná takmer na celom svete. Medziročný nárast predajov elektrických vozidiel je faktom, ktorý sa nedá poprieť nikde, okrem niektorých štátov “rajskej záhrady sveta”-teda prekvitajúcej EÚ. Namiesto opätovného uvádzania grafov a tabuliek s obrovským medziročným nárastom výroby a predaja elektrických vozidiel, uveďme niekoľko aktuálnych príkladov.

Ako vyrobiť a predať dobré elektrické vozidlo, celému svetu ukazuje spoločnosť Xiaomi.  Podľa oficiálnej aplikácie Xiaomi Auto, je čakacia doba na dodanie elektrického sedanu SU7 Pro po zadaní objednávky v rozmedzí 43 – 46 týždňov, čo je takmer rok. Znamená to, že  výkonný elektrický sedan SU7 Pro je vypredaný už na celý rok 2025. Predtým predstavitelia spoločnosti prezradili, že na dodanie čaká približne 150 000 vozidiel.

Xiaomi Auto je mladá automobilka založená IT gigantom Xiaomi Group. Jeho prvým modelom je elektrický sedan Xiaomi SU7. Na čínsky trh vstúpil v marci 2024. Po jeho uvedení, Xiaomi Auto v dôsledku enormne vysokého záujmu o vozidlo okamžite čelilo problémom s výrobnými kapacitami. V dôsledku toho bola čakacia doba na SU7 viac ako 25 týždňov. V polovici roka 2024 spoločnosť Xiaomi zvýšila objem výroby SU7, čím skrátila dodaciu dobu. Uvedenie Xiaomi SU7 Ultra však opäť negatívne ovplyvnilo harmonogram dodávok spoločnosti.

Základná verzia Xiaomi SU7 Standard s pohonom zadných kolies (RWD) má čakaciu dobu 36 – 39 týždňov (9 – 10 mesiacov) a jeho cena je 215 900 juanov ( približne 27 382 eur). Najvyššia úroveň výbavy Xiaomi SU7 Max s pohonom všetkých kolies (4WD) a vzduchovým odpružením sa môže pochváliť čakacou dobou dodania 30 – 33 týždňov (7,5 – 8 mesiacov). Táto verzia má cenovku 299 900 juanov (38 035 eur). Pritom,  nedávno uvedený vysoko výkonný sedan Xiaomi SU7 Ultra poháňaný trojicou elektromotorov s celkovým výkonom 1 526 koní má čakaciu dobu „iba“ 13 – 16 týždňov (3 – 4 mesiace).

tieto dodacie termíny sú prekvapujúco dlhé. Najdlhšiu čakaciu dobu na dodanie nového vozidla 43 – 46 týždňov (11 – 11,5 mesiaca) má však elektrický sedan Xiaomi SU7 Pro strednej výbavy s cenovkou 245 900 juanov (31 187 eur). To znamená, že kupujúci, ktorí si objednali verziu  Xiaomi SU7 Pro, dostanú svoje vozidlá takmer po celom roku. Dodanie je naplánované až na január 2026.

Táto obrovská čakacia doba sa rýchlo dostala na titulky článkov v čínskych médiách. Na to zareagoval generálny riaditeľ pre styk s verejnosťou Xiaomi Group p. Wang Hua a odpovedal, že spoločnosť sa bude snažiť čo najviac zvýšiť výrobnú kapacitu, aby dosiahla plán dodania 300 000 vozidiel za rok. Minulý rok Xiaomi dodalo 139 487 áut. V tomto roku chce teda automobilka zdvojnásobiť svoju výrobnú kapacitu.

Xiaomi však čaká ďalšia výzva v podobe uvedenia prvého elektrického SUV značky s názvom Xiaomi YU7 . V Číne sa začne predávať už toto leto. Xiaomi v súčasnosti stavia závod F2 vedľa súčasného výrobného závodu, aby tam vyrábala model YU7. Toto uvedenie však môže ovplyvniť aj čas dodania sedanu Xiaomi. Napriek prvotným opatrným prístupom k predaju v zahraničí, už v roku 2027 plánuje Xiaomi spustiť globálny predaj svojich áut. Nakoľko už teraz je o ne záujem veľmi vysoký, stane sa ich export ďalšou výzvou pre výrobné kapacity tejto značky.

Xiaomi YU7

Druhá značka výkonných a technologicky vyspelých elektrických vozidiel, ktorá dnes zverejnila priebežné čísla predajov, je Luxeed. ·Výkonné elektrické SUV-kupé  Luxeed R7 je druhý model spoločne vyrobený spoločnosťami Huawei a Chery a bol uvedený na trh 24. septembra 2024. Odbor HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance) spoločnosti Huawei dnes na Weibo uviedol, že kumulatívne pevné objednávky na veľké SUV-kupé Luxeed R7 prekročili 80 000 kusov len pol roka po spustení predaja.

  Luxeed R7

Luxeed, spoločná značka medzi Huawei a čínskou automobilkou Chery, je jednou zo štyroch značiek elektrifikovaných vozidiel v súčasnosti pod záštitou HIMA, ďalšie tri sú Aito od Seres Group, Stelato od BAIC Group a Maextro od Anhui Jianghuai Automobile Group (JAC).

Model bol pôvodne ponúkaný iba vo variantoch batériových elektrických vozidiel (BEV) s počiatočnou cenou 259 800 juanov ( približne 32 949 eur). Vlani 19. decembra Luxeed pridal k R7 varianty elektrického vozidla s predĺženým dojazdom (EREV) s počiatočnou cenou 249 800 juanov (31 681 eur). Varianty EREV a BEV Luxeed R7 majú rovnaké rozmery, merajú 4 956 mm na dĺžku, 1 981 mm na šírku a 1 634 mm na výšku, s rázvorom 2 950 mm. Elektrické SUV-kupé Luxeed R7 sa uvádza ako konkurent Modelu Y od Tesly , avšak tento je o takmer 20 cm kratší, keďže meria 4 797 mm na dĺžku, 1 920 mm na šírku a 1 624 mm na výšku a má rázvor 2 890 mm.

  Luxeed R7 je pomerne veľké auto

Aby sme však nehovorili iba o čínskych výrobcoch, len niekoľko týždňov po spustení predaja obnovenej Tesly Model Y sa jej rezervácie (iba v Číne) dostali na číslo 200 000 áut. Nová Tesla Model Y bola uvedená na trh v Číne 10. januára 2025 a podľa predchádzajúcich správ dostala v ten istý deň 50 000 objednávok. Už na začiatku marca 2025 predobjednávky tohto modelu len v Číne dosiahli úroveň 200 000 vozidiel a to nepočítame zvyšok sveta, kde už pôvodný variant Modelu Y od Tesly sa opakovane stal najpredávanejším autom.

Picture background
Tesla Model Y Juniper

Na záver: Vážení redaktori našich televízii, neklamte a nezavádzajte našu verejnosť. Vaša dôveryhodnosť je už aj tak mizerná a týmto klamstvom sa ešte viac prepadá!

Zdroj: carnewschina, cnevpost