Elektrické SUV Sehol Aipao S – predpredaj novinky je už spustený

Čínsky koncern  JAC predstavil verejnosti nové elektrické SUV značky Sehol pod označením Sehol Aipao S.

Sehol (思皓) je značka patriaca spoločnosti JAC, ktorá bola  založená v roku 2020. Značka sa pôvodne nazývala SOL a bola vlastne spoločným podnikom spoločností JAC a Volkswagen. Plánom bolo vyrábať cenovo dostupné elektromobily založené na platformách vyvinutých spoločnosťou JAC. Spoločný podnik uviedol na trh len jeden automobil – SOL E20X, odvodený od pôvodného elektromobilu JAC iEV7s.

Sehol Aipao S

Volkswagen potom zmenil názor a rozhodol sa kúpiť väčšinový podiel v spoločnom podniku a využiť ho na výrobu automobilov značky Volkswagen na vlastnej platforme MEB. Spoločný podnik bol premenovaný z JAC Volkswagen na Volkswagen Anhui. Anhui je mesto, v ktorom sa nachádza továreň.

To znamenalo, že značka SOL už nemala žiadne využitie. Spoločnosť JAC ju prevzala a premenovala na Sehol. Čínsky názov 思皓 (Sihao) zostal rovnaký. Spoločnosť JAC potom začala pod značkou Sehol uvádzať svoje osobné automobily značky Refine a Jiayue, a to s benzínovým aj elektrickým pohonom. Modely QX, X8 a X7 sú vozidlá SUV s benzínovým pohonom. X5 je benzínový crossover a A5 je benzínový sedan. E10X je elektrické minivozidlo, E40 je elektrický crossover na báze modelu X5, E50A je elektrický sedan na báze modelu A5 a Yao je športový benzínový sedan opäť na báze modelu A5. Nedávno bol predstavený model Aipao, kompaktný elektrický sedan vychádzajúci z benzínového modelu Yao a elektrického modelu E50A.

Sehol Aipao S

Aipao (爱跑) v čínštine znamená “rád behajúci”. Sehol Aipao S (predtým nazývaný E50X) je elektrická verzia modelu Sehol QX. Rozmery vozidla ho radia ku kompaktnej triede s dĺžkou 4610 mm, šírkou 1890 mm, výškou 1700 mm a rázvorom osí kolies 2720 mm. Vozidlo jazdí na aerodynamicky vylepšených kolesách s piatimi lúčmi. Z bočnej strany je na skrášlenie spodného okraja okna pridaná chrómová lišta.

Predná časť má falošnú mriežku chladiča. Úzke a dlhé svetlomety na oboch stranách spája svetelný pás cez celú šírku karosérie. Elektromobil má len jeden elektromotor umiestnený na prednej náprave s výkonom 160 kW (218 k.) a krútiacim momentom 300 Nm. Elektromotor dodávajú spoločnosti Hefei Daoyi Power Technology a Huawei. Trakčná batéria sa nachádza pod podlahou a je namontovaná pomerne nízko takže je viditeľná aj pri pohľade zboku. Plne nabitých 84 kWh jej kapacity by malo stačiť na prejdenie 605 km v novšom čínskom testovacom cykle CLTC. Maximálna rýchlosť elektromobilu je 160 km/h a čas zrýchlenia z nuly na 100 km/h je 8,0 sekundy. Predtým spoločnosť Sehol prezradila, že model Aipao S používa batériové články 21700 a katódové materiály s vysokým obsahom niklu typu NCA čínskej výroby.

Interiér Sehol Aipao S

Interiér je ladený do kombinácie čiernej a  svetlohnedej farby. Auto dostane spoločnú obrazovku, ktorá obsahuje dva displeje – pre multimediálny systém a digitálny prístrojový panel. Veľkosť každého z monitorov bude 12,3 palca. Systém klimatizácie bude ovládaný samostatným dotykovým panelom. Medzi ďalšie prvky výbavy patrí asistenčný systém vodiča 2. úrovne a elektrické nastavovanie predných sedadiel.

volič režimov jazdy bude v Sehol Aipao S otočný s pekným protišmykovým povrchom

V Číne stojí elektromobil Sehol Aipao S od približne 29 607 eur do 36 660 eur ( podľa aktuálneho kurzu NBS) v závislosti od úrovne výbavy. Pre porovnanie, benzínový Sehol QX v Číne stojí od 14 500 do 28 000 USD.

Zdroj: carnewschina