Citroёn ё-С4 – oficiálne predstavenie

Citroёn nesklamal – ako pár týždňov dozadu prisľúbil, začiatkom júla oficiálne predstavil svoj nový výtvor – krásnu a šarmantnú elektrickú ё-С4.

Citroёn ё-С4

Nový model C4 má hladko padajúcu líniu strechy so skoseným zadným oknom, svetlá s prvkami LED v tvare V a čiernym plastom doplnené lemy karosérie po celom obvode auta. Svetlá výška uvedená výrobcom je 156 mm a  k dispozícii bude  široká škála diskov s priemerom 16 až 18 palcov.

Novinka je položená na modulárnej platforme CMP – na nej sa napríklad montuje aj nedávno odtajnená nová generácia crossoveru Opel Mokka. Nová C4 má dĺžku 4360 mm, šírku 1800 mm a výšku 1525 mm, pričom rázvor kolies je 2670 mm. Objem batožinového priestoru je skromnejší, má ale stále celkom použiteľných 380 litrov. Celkový objem rôznych odkladacích priestorov auta (je ich 16) pre malé veci, je 39 litrov.

zaujímavá ” vychytávka” pre spolujazdca, ktorá poteší

Interiér je vybavený širokým čelným prístrojovým panelom orientovaným na vodiča, displejom združených prístrojov a 10-palcovým multimediálnym systémom dotykovej obrazovky. Od stredných konfigurácií je pre C4 k dispozícii výsuvný montážny systém pre predného spolujazdca – je zabudovaný do predného panela a je určený na pripevnenie tabletu. Táto odtajnená novinka v interiéri určite celkom poteší!

interiér novej C4

Celkovo sú pre novú C4 k dispozícii dve desiatky asistentov vodiča vrátane  systému núdzového brzdenia, sledovania a rozpoznávania dopravných značiek, adaptívneho tempomatu a poloautonómneho systému riadenia 2.úrovne , ktorý umožňuje autonómnu jazdu  na diaľnici. Vozidlo  má tiež pruženie Progressive Hydraulic Cushions, známe z C4 Cactus a C5 Aircross, ktorého tlmiče nárazov sú vybavené ďalšími hydraulickými nárazníkmi (jeden pre kompresný zdvih, druhý pre spätný zdvih) na zvýšenie pohodlia  pri jazde.

skryté elektrické “srdce” v Citroёne ё-С4

Na výber budú verzie s tromi benzínovými motormi 1,2 PureTech (100, 130 a 155 k) a dvoma 1,5-litrovými dieselovými motormi BlueHDi (110 a 130 k), spárovanými so 6-stupňovou „mechanikou“, alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Elektrická verzia s názvom e-C4, bude mať rovnako ako nový Opel Mokka-e, elektrický motor o výkone 100kW (136 koní), s krútiacim momentom – 260 Nm). Batéria s kapacitou 50 kWh umožní dojazd až 350 km na jedno nabitie (podľa cyklu WLTP). Zrýchliť s 0 do 100 km / h, je e-C4 schopná za 9,7 sekundy (v režime Sport), pričom dosahuje elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť – 150 km / h.

Európski predajcovia budú mať novú C4 k dispozícii už na jeseň 2020.

Ceny v  Citroëne ešte neboli oznámené. Verme však , že príjemný dojem z tejto francúzskej šarmantnej krásky, nepokazia!

Zdroj:
auto.tut