Changan CS55 E-Rock – elektrická reinkarnácia benzínového SUV

Spoločnosť Changan vznikla v 1962 roku a jej názov možno preložiť ako: bezpečnosť preverená časom. Objemom produkcie patrí do prvej štvorky čínskych výrobcov áut. Od 2016 roku vyrábala automobilka okolo 3 miliónov áut ročne. Do 2020 roku už automobilka vyrobila celkovo 20 miliónov áut. Dnes je denná výroba automobilky na úrovni 8500 áut.

V roku 2019 predstavil čínsky výrobca automobilov Changan elektrickú verziu svojho SUV CS55. Changan CS55 E-Rock je 5-miestny, 5-dverový plne elektrický crossover, ktorý bol uvedený na trh v roku 2020.

Technické charakteristiky Changan E-Rock

Vzhľadom na to, že tento elektrické SUV bolo vytvorené z verzie so spaľovacím motorom, vonkajší dizajn elektrickej verzie Changanu E-Rock sa príliš nelíši od benzínovej. Najzrejmejším rozdielom je absencia mriežky chladiča, ktorú elektromobil jednoducho nepotrebuje. Namiesto toho je nainštalovaná prázdna doska štylizovaná ako mriežka. Zadná optika je zjednotená svetelnou líniou po celej šírke zadných dverí. Namiesto výfuku je na zadnom nárazníku pripevnený veľký ozdobný obklad. Rozmery Changanu E-Rock: dĺžka 4515 mm x 1860 mm x 1690 mm a rázvor osí náprav 2650 mm ho veľkostne zaraďujú niekde medzi VW Tiguan a Škodu Kodiaq. Svetlosť podvozku je 170mm. Pohotovostná hmotnosť elektromobilu je  1660 kg

Changan E-Rock

Batériu pre toto SUV výrobca kupuje od BYD. Na výber sú dve veľkosti batérie. Základná batéria s kapacitou 52,7 kWh by mala poskytnúť dojazd  400 km v cykle NEDC. Väčšia batéria s kapacitou 84,2 kWh podľa výrobcu zabezpečí dojazd až 605 km v rovnakom cykle. Tento cyklus často nadhodnocuje skutočný dojazd o 25-30%. Preto odporúčame pri porovnávaní elektromobilov z Číny túto skutočnosť zohľadniť. Batéria má kvapalinový chladiaci systém.

Batérie poháňajú jeden synchrónny elektromotor na prednej náprave s výkonom 160 kW (218 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Elektromobil dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h. Elektromobil podporuje možnosť rýchleho nabíjania z vysokorýchlostnej DC nabíjacej stanice s výkonom až 90 kW. S jej pomocou bude doba nabíjania z 30 do 80% trvať 35 minút. Samozrejme, elektromobil môžeme nabíjať aj z domácej zásuvky, na čo budeme potrebovať od 9 ( pre menšiu batériu) do 16 hodín ( pre 84,2 kWh batériu) .

Interiér

Aj dizajn interiéru dostal niektoré nové prvky. Pozdĺž celej kabíny sa objavili modré linky. Na stredovom paneli sú dva digitálne displeje s uhlopriečkou 10 palcov každý. Ľavý displej je umiestnený na palubnej doske pred vodičom a zobrazuje hlavné ukazovatele počas jazdy: rýchlosť, dojazd, napájanie batérie a ďalšie. Druhý displej funguje ako multimediálny systém.

Z palivovej verzie zostal tradičný pákový volič jazdných režimov. Samozrejmosťou je  presklená strecha a vyhrievané bočné zrkadlá. Z ďalších funkcii má elektromobil aj protiblokovací brzdový systém, tempomat, systém rozdeľovania brzdnej sily, ako aj elektronický systém núdzového brzdenia a trakcie. Okrem toho bude crossover informovať vodiča o výjazde z jazdného pruhu. Všetky sedadlá sú čalúnené ekokožou. Airbagy sú dostupné pre predný aj zadný rad sedadiel.

Cena Changan E-Rock

Napriek tomu, že tento elektromobil nevznikol od nuly, ale bol prerobený z osvedčenej benzínovej verzie, dostal pomerne zaujímavú elektrickú pohonnú jednotku a dobrú batériu. Cena Changan E-Rock za základnú výbavu začína na 22 674 EUR a najvyššia  verzia stojí  28 311 EUR v prepočte podľa aktuálneho kurzu NBS.

Zdroj: nauchtech