BYD Han L EV-výkonný sedan od 27 076 eur a v PHEV variante od 25 844 eur

Na nedávnom podujatí e-Fleet day v Šamoríne (9.4.2025) boli oficiálne predstavené  slovenskej motoristickej prvé vozidlá značky BYD, prichádzajúce prostredníctvom ich zastúpenia – spoločnosti Auto-impex, na slovenský trh. Vozidlá najväčšieho svetového výrobcu plne elektrických vozidiel (BEV) a nabíjateľných hybridných vozidiel (PHEV), vyvolali na podujatí oprávnene vysoký záujem, takže predvádzacie vozidlá sa takmer nezastavili. Privezené vozidlá pritom predstavovali len malý zlomok z produkcie BYD. Verme, že to najlepšie nás ešte len čaká.

Spoločnosť BYD predstavila 9.  apríla 2025 nový sedan Han EV , ktorý oficiálne vstúpil na čínsky trh a bude dostupný vo variantoch EV a PHEV. BYD Han L EV, skonštruovaný na platforme BYD Super e-Platform, sa štandardne dodáva s vysokonapäťovou 1 000 V architektúrou , elektromotorom s 30 000 otáčkami za minútu, nabíjaním z dvoch konektorov súčasne a trakčnou batériou Flash s rýchlosťou nabíjania 10 C, ktorá sa dokáže dobiť na 400 km dojazdu za 5 minút nabíjania na výkonnej DC nabíjacej stanici, resp. z  10 % na  70 % kapacity batérie za 6 minút, alebo z 0% na 100% kapacity za 20 minút nabíjania.

BYD Han L EV, umiestnený ako stredne veľký sedan s rozmermi karosérie: dĺžka 5050 mm, šírka 1960 mm, výška 1505 mm a rázvor 2970 mm. Varianty vonkajšieho laku sú inšpirované čínskym porcelánom, vrátane striebornej, atramentovo zelenej, čiernej a šedej.

Pokiaľ ide o výkon sedanu, vo verzii batériového elektrického vozidla je BYD Han L EV k dispozícii s pohonom zadnej nápravy (RWD) aj s pohonom všetkých kolies (4WD), zatiaľ čo variant  nabíjateľného hybridu BYD Han L PHEV je k dispozícii s pohonom predných kolies (FWD) alebo s pohonom všetkých kolies (4WD).

Varianty pohonného systému BYD Han L EV :

·         BYD Han L EV RWD: synchrónny elektromotor s permanentným magnetom na zadnej náprave s výkonom 500 kW (671 k) a krútiacim momentom 420 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy, maximálna rýchlosť 240 km/h, batérie druhej generácie BYD Blade s kapacitou 83,2 kWh, dojazd 701 km podľa normy  CLTC;

·         BYD Han L EV 4WD: elektromotor s výkonom 230 kW (308 k) vpredu a 580 kW (778 k) na zadnej náprave,  oba sú synchrónne elektromotory s permanentným magnetom, batérie druhej generácie BYD Blade s kapacitou 83,2 kWh, dojazd 601 km podľa normy  CLTC, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy;

Variant BYD Han L PHEV je poháňaný technológiou DM 5. generácie od BYD, ktorá pozostáva z prepĺňaného benzínového 1,5 litrového motora s maximálnym výkonom 115 kW (154 k) a maximálnym krútiacim momentom 225 Nm, spolupracujúcim s elektromotormi o výkone  200 kW a  29,4 kWh batériou BYD Blade, ktorá  poskytuje 200 km dojazdu na čisto  elektrický pohon a komplexný dojazd aj s použitím spaľovacieho motora okolo 1 400 km.

Varianty pohonného systému BYD Han L PHEV :

·        verzia BYD Han L PHEV FWD: elektromotor 200 kW (268 k)/315 Nm predný synchrónny motor s permanentným magnetom, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy, maximálna rýchlosť 200 km/h;

·         verzia BYD Han L PHEV 4WD: dva elektromotory na prednej a zadnej náprave, každý s výkonom 200 kW/315 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy;

ani “nežné pohlavie” sa na palube BYD Han EV nudiť nebude: do sýtosti sa porozpráva s Deep Seak AI

Inteligentnú jazdu vozidla podporuje systém DiPilot 300 od BYD na realizáciu mestskej a diaľničnej navigácie s autopilotom, autonómne parkovanie s obsluhou, autonómny parkovací asistent, asistent parkovania na diaľku, automatické núdzové brzdenie a monitorovanie mŕtveho uhla, aby sme vymenovali aspoň niektoré. Palubné senzory zahŕňajú Lidar,  5 radarov milimetrovej vlnovej dĺžky, 12 ultrazvukových radarov a 12 kamier.

Interiér  vozidla zdobí palubná doska s peknými drevenými povrchovými materiálmi. Kokpit je poháňaný systémom DiLink 150 od BYD s 4nm čipom kokpitu a má plávajúcu 15,6-palcovú centrálnu riadiacu obrazovku, 10,25-palcový LCD prístrojový panel, projekčný displej W-HUD a volant s mierne sploštenou spodnou časťou.

kvalita spracovania interiéru vozidiel BYD presvedčila už aj na e-Fleet Day v Šamoríne

Predné sedadlá podporujú vyhrievanie, ventiláciu a masážne funkcie; a zadné sedadlá sú vybavené stredovou lakťovou opierkou. K dispozícii sú ďalšie konfigurácie vrátane 7L chladiacej a vykurovacej schránky pod ľakťovou opierkou, 50W bezdrôtového nabíjania 2 smartfónov, 12 airbagov a reproduktorov Dynaudio.

BYD tvrdí, že elektrický Han L má najväčší predný kufor v jeho triede áut  s objemom 160 litrov.

A aké sú v stručnosti ich verzie a ceny BYD Han L pre domáci čínsky trh:

·         BYD Han L EV 701 km LiDAR Premium: 219 800 juanov (27 076 eur)

·         BYD Han L EV 701 km Flagship LiDAR: 239 800 juanov (29 540 eur)

·         BYD Han L EV Flagship 4WD LiDAR: 279 800 juanov (34 467 eur)

·         BYD Han L PHEV 200 km LiDAR Premium: 209 800 juanov (25 844 eur)

·         BYD Han L PHEV 200 km Flagship LiDAR: 229 800 juanov (28 308 eur)

·         BYD Han L PHEV Flagship AWD LiDAR: 259 800 juanov (32 003 eur)

Vďaka “prezieravej” politike najlepšie platenej Uršuly na svete, bude na európskom trhu platiť cena poriadne vyššia, ale i tak, európski zákazníci BYD v tomto vozidle dostanú produkt, ktorý akákoľvek európska konkurencia môže iba ticho závidieť.

V roku 2024 sa zo série BYD Han predalo 258 400 kusov vozidiel. Novinka od BYD má veľké predpoklady toto číslo ešte poriadne vylepšiť. Verme, že raz aj vďaka Slovensku!

Zdroje: carnewschina, byd, auto-impex