BYD Han L EV- elektrický sedan s výkonom 1 086 koní od 34 234 eur v Číne, posúva svetovú latku elektromobility

Kým v Európe žijeme v ilúzii, že nový elektrický Mercedes-Benz CLA 2025 je ukážkou spojenia inteligencie, efektivity a exkluzívneho dizajnu, pričom tento model definuje budúcnosť automobilovej technológie a nastavuje nový štandard pre luxusné vozidlá strednej triedy“, na vysoko konkurenčnom čínskom trhu elektrických vozidiel by so svojimi parametrami, ako sú: “800-voltová elektrická architektúra a batéria, ktorá sa dokáže nabiť na takmer 50 % kapacity už za 10 minút, pri maximálnom nabíjacom výkone “na špičkovej úrovni 320 kW, asi veľmi nezaujal. Len na priblíženie: “Základná „Long Range“ verzia Mercedes Benz CLA 250+ EQ ponúka pohon zadnej nápravy, výkon 200 kW, krútiaci moment 335 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a maximálnu rýchlosť 210 km/h“. Pritom, vôbec sa nedá povedať, že by Mercedes-Benz CLA bol na naše pomery zlým elektrickým autom, práve naopak, ale ak sa tento model dostane na čínsky trh, jeho predajné výsledky budú asi veľmi slabé.

Na druhej strane, ako na týchto stránkach mnohokrát zdôrazňujeme, podstatné veci v oblasti elektromobility sa v poslednej dobe dejú takmer výhradne v Číne. Svedčí o tom aj udalosť z pondelka 17. marca 2025, keď spoločnosť BYD predstavila niekoľko noviniek, ktoré majú potenciál výrazne posunúť technologickú latku v oblasti elektromobility. Okrem novej vysoko výkonnej elektrickej platformy Super e-Platform, vysoko výkonnej 10C  nabíjacie stanice Megawatt Flash Chargernabíjacím výkonom 1000kW, nového elektromotora, ktorý môže dosiahnuť 30 511 otáčok za minútu, výkonových čipov z karbidu kremíka s menovitým napätím až 1 500 Voltov, bol oficiálne predstavený aj očakávaný výkonný elektrický sedan BYD Han L EV a jeho súrodenec, výkonné elektrické SUV BYD Tang L EV. Je to vrcholná konfigurácia modelu BYD Han, ktorý prišiel na trh takmer pred piatimi rokmi, ale s novým dizajnom a hlavne špičkovými technológiami pod kapotou.

oficiálne predstavenie BYD Han L EV (vľavo)

Na podujatí spustili aj predpredaj modelu BYD Han L v Číne s cenou od 270 000 juanov (34 234 eur). Tento super výkonný elektrický sedan sa môže pochváliť 1000V vysokonapäťovým systémom, nabíjaním rýchlosťou 10C, časom zrýchlenia z 0 na 100km/h. v rozsahu dvoch sekúnd a výkonom viac ako 1000 koní. Tieto parametre sú možné práve vďaka použitiu inovatívnej  Super e-Platformy.

takto vyzerá 580 kW elektromotor pre BYD Han L EV s max. otáčkami 30 511 ot./min.

BYD Han L EV je elegantný sedan, ktorý si zachováva charakteristický dizajnový jazyk značky. Prednú časť auta charakterizujú ostré svetlomety a výrazné otvory na prívod vzduchu k predným brzdám . Z bočného profilu má tento elektromobil typické prvky pre EV a to: zapustené kľučky dverí, aerodynamicky prepracovanú šikmú líniu strechy a nízku siluetu. Rozmery BYD Han L EV sú: 5050 mm na dĺžku, 1960 mm na šírku, 1505 mm na výšku s rázvorom 2970 mm.

BYD Han L EV využíva 1000 V vysokonapäťovú platformu a 83,2 kWh batériu LFP, ktorá zabezpečí dojazd v rozsahu 601 – 701 km (podľa metodiky CLTC). Trakčná batéria vozidla podporuje nabíjanie rýchlosťou 10C prostredníctvom megawattovej (1 000 kW) DC nabíjacej stanice BYD, ktorá dokáže dodať energiu na 400 km dojazdu len za 5 minút nabíjania. Táto technológia nabíjania je teda časovo plne porovnateľná s tankovaním benzínového auta.

BYD Han L EV zvláda nabíjanie z dvoch DC nabíjacích staníc naraz

Základný BYD Han L EV má jeden elektromotor na zadnej náprave (RWD) s maximálnym výkonom 500 kW (670 k). Variant s pohonom všetkých kolies (4WD) tohto elektrického sedanu sa môže pochváliť dvojmotorovým usporiadaním pohonu (580 kW elektromotor vzadu + 230 kW vpredu) s maximálnym systémovým výkonom 810 kW (1 086 k). S týmto záprahom BYD Han L EV zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy. Veľmi pôsobivé je aj zrýchlenie zo 100 na 200 km/h za  4,74 sekundy. Navyše, maximálna rýchlosť BYD Han L EV dosahuje 305 km/h. Zadný elektromotor verzie 4WD Han L EV môže dosiahnuť až 30 511 ot./min. Pri 30 000 otáčkach má tento elektromotor stále výkon 524 kW.

Interiér BYD Han L je vyskladaný z vysoko kvalitných povrchových materiálov a má kontrastnú dvojfarebnú schému. Vozidlo má pre BYD obvyklý minimalizmus a dve obrazovky na prednom paneli. Na stredovej konzole má veľkú plávajúcu obrazovku s uhlopriečkou 15,6 palca. Dvojúrovňový stredový tunel obsahuje plochu na duálne bezdrôtové nabíjanie telefónov a niekoľko analógových tlačidiel.

intriér BYD Han L EV je plný kvalitných materiálov

Na čalúnenie je použitá pravá koža s pridaným dekorom bambusovej dyhy. K dispozícii je elektrické nastavenie, vyhrievanie, ventilácia a masáž predných sedadiel, pričom aj cestujúci vzadu majú k dispozícii dotykový ovládací panel pre ovládanie klimatizácie a ďalšie servisné funkcie. Súčasťou interiéru je aj vyhrievaný a chladený box, zvukový systém Dynaudio a autopilot God’s Eye. Všetky presklenia majú dvojvrstvové akusticky izolujúce sklo.

BYD Han L EV je už k dispozícii na predobjednávky v cenovom rozpätí 270 000 – 350 000 juanov (34 234 – 44 377 eur).

cenovka na BYD Han L EV je tá vľavo

Bez ďalšieho komentáru!

Zdroje: mojelektromobil, byd, carnewschina