BYD Atto 2 – malé elektrické SUV uvedené na trh v Európe s dvoma úrovňami výbavy

Malé elektrické SUV BYD Atto 2 od najväčšieho výrobcu elektrifikovaných vozidiel na svete – spoločnosti BYD bol pred spustením jeho predaja oficiálne uvedený na trh v Európe s dvoma úrovňami výbavy. Tento model EV sa v Číne a na niekoľkých ďalších automobilových trhoch predáva ako Yuan Up . Môže sa pochváliť dobou zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a jednosmerným nabíjaním s výkonom 65 kW.

BYD Yuan Up vstúpil na čínsky trh v marci minulého roka s cenovým rozpätím 96 800 – 119 800 juanov (12 819 – 15 865 eur). Jeho kumulatívny predaj za rok 2024 dosiahol 134 839 kusov. Teraz BYD oficiálne uviedol Yuan Up aj v Európe, ktorý tu bude premenovaný na Atto 2.
Ku dnešnému dňu spoločnosť BYD uviedla na trh v Európe deväť modelov vrátane ôsmich modelov batériových elektrických vozidiel (BEV): Atto 2, Sealion 7, Atto 3, Dolphin, Han, Seal, Seal U, Tang a jeden model plug-in hybridného elektrického vozidla (PHEV) – Seal U DM-i. V Číne je Atto 3 označený ako Yuan Plus, Seal U je Song Plus EV, Seal U DM-i je Song Plus DM-i a Sealion 7 je Sealion 07.

BYD Atto 2 stojí na modulárnej architektúre e-Platfrom 3.0. Napriek tomu, že ide o malé elektrické SUV, môže sa Atto 2 pochváliť robustným dizajnom s vysokou líniou kapoty a plastovým lemom okolo spodnej časti karosérie. Ďalšími črtami tohto modelu sú čierne stĺpiky, ktoré vytvárajú dizajn zavesenej strechy. Vozidlo má štyri farebné varianty karosérie: zelená, šedá, biela a čierna.
Predná časť BYD Atto 2 preberá dizajnový jazyk Dragon Face s tenkými svetlometmi. Jeho jednotka zadných svetiel obsahuje vzor „čínskeho košíkového úpletu“. Rozmery BYD Atto 2 sú: dĺžka 4310 mm, šírka 1830 mm, výška 1675 mm a rázvor 2620 mm.

BYD Atto 2 poháňa jeden kompaktný a vysoko integrovaný (8 komponentov v 1 pohonnej jednotke) elektromotor s výkonom 130 kW (174 k) a krútiacim momentom 290 Nm, ktorý dokáže Atto 2 zrýchliť z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 160 km/h.
Motor využíva energiu z 45,12 kWh batérie typu LFP, ktorá podporuje jednosmerné nabíjanie s výkonom 65 kW. Maximálny výkon AC nabíjania je 11 kW, čo nie je zlé vzhľadom na triedu tohto vozidla. Pri použití DC nabíjania sa BYD Atto 2 dokáže nabiť z 30 na 80 % za 28 minút. Nabitie z 10 na 80% trvá 37 minút. Model Atto 2 má podľa BYD kombinovaný dojazd 312 km a dojazd v meste 463 km podľa testovacej metodiky WLTP.

BYD ATTO 2 je štandardne vybavené pokročilým energeticky úsporným systémom tepelného čerpadla. Systém spoľahlivo funguje v širokom rozsahu teplôt a je navrhnutý tak, aby využíval zvyškové teplo z okolia auta, hnacieho ústrojenstva, priestoru pre cestujúcich a dokonca aj batérií. Zvyšuje tepelnú účinnosť a znižuje energetické straty pri vykurovaní alebo chladení. To zase zvyšuje dojazd pri nízkych teplotách.

Interiér BYD Atto 2 využíva plávajúcu 12,8-palcovú otočnú obrazovku a 8,8-palcový LCD prístrojový panel. Predstavitelia BYD zdôraznili, že sedadlá BYD Atto 2 sú potiahnuté ekologickou kožou. Predné sedadlá tohto EV sa tiež môžu pochváliť elektronickým nastavovaním a vyhrievaním. BYD Atto 2 má veľké panoramatické strešné okno a objem batožinového priestoru auta dosahuje 400 litrov, pričom jeho maximálna kapacita so sklopenými zadnými sedadlami je 1 340 litrov.

BYD Atto 2 bude možné zakúpiť v Európe v dvoch stupňoch výbavy: Active a Boost. Základná modifikácia Active má kolesá R17, kožené sedadlá, 10,1-palcový displej, zadnú kameru, zadné parkovacie radary, šesť reproduktorov a šesť airbagov. BYD Atto 2 Boost má navyše elektricky sklopné bočné zrkadlá, vyhrievaný volant, vyhrievané sedadlá, ambientné osvetlenie, odkladacie police, 12,8-palcovú obrazovku a 8 reproduktorov. Medzi ďalšie funkcie budú patriť predné parkovacie radary a kamerový systém s priestorovým výhľadom.

Zatiaľ neexistujú žiadne bližšie informácie o cenách BYD Atto 2 v Európe. V Číne má BYD Yuan Up cenové rozpätie 96 800 – 119 800 juanov (12 819 – 15 865 eur). Vzhľadom na novo zavedené doplnkové clá na čínske vozidlá môžeme očakávať na našom trhu určite vyššie ceny, ale výsledok tuhého premýšľania obchodných manažérov spoločnosti BYD sa dozvieme až pred spustením predaja tohto vozidla. Len na pripomenutie, vláda najlepšie platenej gynekologičky sveta, chce zachrániť európsky priemysel uvalením 27% dovozných ciel na autá spoločnosti BYD.
Zdroje: byd-europe, carnewschina