Baojun Yunduo -elektrické MPV bude konkurent pre BYD Dolphin

Čínsky homologačný úrad ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) zvykne pravidelne potešovať priaznivcov automobilizmu porciou publikovaných fotografii a údajov o najrôznejších novinkách, ktoré sa chystajú vstúpiť na čínsky automobilový trh, čo bez okrúhlej pečiatky od MIIT v „Ríši stredu“  nie je možné. S príležitosti osláv dňa víťazstva na fašizmom a ukončenia 2. svetovej vojny v Európe, MIIT predstavil 9. mája obrázky úplne nového elektrického MPV od spoločnosti Baojun. Predtým sa nazýval Baojun EQ100 a regulačné prihlášky odhaľujú, že jeho názov bude Baojun Yunduo.

Baojun Yunduo je skôr MPV ako crossover

Baojunje značka vytvorená pre menšie elektromobily v rámci spoločného podniku GM-SAIC-Wuling ( SGMW ). SGMW sa dostalo na titulky motoristických stránok vďaka svojmu bestselleru Hongguang Wuling Mini EV , ktorý v januári dodal už 1 milión kusov tohto auta. V súčasnosti sa to nezdá ako taký úspech, ale v roku 2021 dominancia Mini EV bola v Číne oveľa jednoznačnejšia ako dnes a elektrickému miniautu sa dostalo veľkej pozornosti.

Baojun Yunduo

Značka Baojun bola založená v roku 2010 a bola umiestnená pod Wulingom. Vyrábala lacné vozidlá na zastaraných platformách SAIC-GM. Zmenilo sa to pred dvoma rokmi, keď Baojun predstavil sci-fi vyzerajúci Baojun KiWi s DJI SW vo vnútri a nedávne „mini-mestské SUV“ Baojun Yep , čo potvrdzuje, že SGMW to s Baojunom myslí konečne vážne.

Baojun Yunduo

Čínske médiá prezentovali Yunduo ako crossover. Novinka má však exteriér s pomerne uhladenými tvarmi a možno ho skôr priradiť ku kompaktným MPV.  Baojun Yunduo je 5-dverové 5-miestne vozidlo s jedným elektromotorom, ktorý poskytuje maximálny výkon 100 kW ( alebo 136 elektrických koní). Maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h. Rozmery elektrického MPV sú nasledovné: dĺžka 4295 mm, šírka 1850 mm, výška 1652 mm a rázvor osí náprav je 2700 mm. Je teda o niečo väčší ako BYD Dolphin, alebo takmer rovnaký ako u nás dobre známa Škoda Karoq . Elektrický Baojun Yunduo bude mať dve možnosti kolies, 17″ alebo 18″, a zodpovedajúce pneumatiky, 215/60 R17 a 215/55 R18. 

Baojun Yunduo

Batéria je typu LFP od Liuzhou Huating New Energy Technology a pohotovostná hmotnosť vozidla je 1495 kg. Elektrické MPV bude mať na palube systém jazdnej asistencie ADAS od výrobcu dronov DJI, ktorý ho už dodal iným autám  Baojun.

Электрический кроссовер Aion Y: 600 км за 19.600 евро. Новинки світового  авторинку
GAC Aion Y bude predpokladaný konkurent

Baojun Yunduo  je umiestnené nad Bingom zo sesterskej značky Wuling. Dá sa teda predpokladať dojazd okolo 300 – 400 km  podľa metodiky CLTC, takže bude konkurencieschopný s ostatnými elektromobilmi v tejto triede. Aby tak aj bolo, jeho cena sa musí pohybovať okolo 100 000 juanov (približne 13 200 eur). V Číne bude elektromobil súťažiť s GAC Aion YBYD Dolphin . Hatchback BYD Dolphin EV začína na cene 116 800 juanov (15 425 eur) a v apríli sa predalo viac ako 30 000 kusov .

BYD Dolphin

SGMW nedávno preukázala veľkú sebadôveru. Uviedli na trh súpera malého mestského elektromobilu BYD Seagull  pod označením  Wuling Bingo – so zjavným úmyslom odhryznúť si niečo z trhového podielu  BYD. Táto taktika zrejme zafungovala – Wuling Bingo  zaznamenal predaj viac ako 16 000 kusov v apríli – v prvom predajnom mesiaci od spustenia predaja. BYD Seagull sa začal predávať len koncom apríla, takže súboj takmer novej značky a giganta segmentu elektromobilov môže byť veľmi zaujímavý.

Wuling Bingo

Silné konkurenčné prostredie na trhu s elektromobilmi v Číne má nepochybne blahodarný účinok na ich ceny, ale aj obrovskú pestrosť ponuky pre zákazníkov. A práve o to by malo štátnym orgánom ísť aj v Európe a na Slovensku zvlášť. Obmedzovanie ponuky, vytváranie umelých prekážok, politika sankcii, či daňových preferencii nakoniec poškodí spotrebiteľov ( ale aj štát na zníženom výbere daní). Pestrosť ponuky, ale z toho vyplývajúcu aj jej kvalitu, môžeme pospolitému ľudu Číny zatiaľ iba v dobrom závidieť.

Zdroj: carnewschina