BAIC Polar Fox Alpha S – prvý elektromobil s autopilotom Huawei

V súčasnosti sa niekoľko veľkých automobiliek v Číne pripravuje na výrobu elektrických vozidiel na platforme Huawei. Ich logom bude značka Huawei Inside. Podľa vývojárov budú elektromobily schopné prejsť okolo 1000 km v meste a dostanú plnohodnotný autopilot, o ktorom „Tesla môže iba  snívať“.

Uniknuté video zo skúšok tohto systému zobrazuje test  elektromobilu Arcfox Alpha S , s autopilotom od Huawei. Zo záberov sa dá  vyhodnotiť práca autonómneho riadiaceho systému v reálnom živote na pomerne preplnenej ceste.

testovanie autopilota Huawei HI v reálnej premávke

Zábery zverejnil jeden z miestnych blogerov. Nachádza sa v kabíne elektrického vozidla štátnej automobilky BAIC modelu Arcfox Alfa S, ktorý je jedným z prvých, ktorý prejde komplexným programom skúšok autopilota Huawei. Sériová verzia má ísť do predaja vo štvrtom štvrťroku tohto roka.

Podľa blogera môže takému majstrovstvu, aké predvádza autopilot Huawei závidieť aj šoféri s veľkými skúsenosťami. Stojí za zmienku, že auto naozaj rýchlo a okamžite reaguje na prekážky.

Čínska automobilka BAIC predstavila elektromobil Polar Fox Alfa S. Toto je prvé elektrické auto s pokročilým autopilotom od HUAWEI.

Výroba štvordverového elektrického sedanu Arcfox Alfa S slávnostne začala 14. júla 2020 na automobilovom závode Bluepark MAGNA v Zhenjiang, kde sa už vyrába elektrický crossover Arcfox α-T.

Veľkosťou sa model nachádza v blízkosti Hyundai Sonata a Kia K5 . Rozmery modelu sú: dĺžka 4930 mm ךírka 1940 mm × výška 1599 mm, rázvor osí náprav – 2915 mm. Hmotnosť v závislosti od pohonu je 1940, alebo 2245 kg. Veľkosti pneumatík: 235/50 R19, 245/45 R20.

V priebehu času bol model premenovaný z ArcFox na Polar Fox. Štandardná Polar Fox Alfa S dostala motor s maximálnym výkonom 160 kW, krútiaci moment 360 Nm a zrýchlením z nuly na 100 km/h za 7,7 sekundy. Verzia Huawei HI dostala dva motory s maximálnym sumárnym výkonom 320 kW, krútiacim momentom 720 Nm, zrýchlením z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy. Dojazd  môže byť 525, 603 a 708 km v závislosti od konfigurácie.

Mediálny systém založený na operačnom systéme HUAWEI, Hongmeng OS (HarmonyOS) podporuje prácu s 24 aplikáciami relevantnými pre čínsky trh. Charakteristickou pre multimediálny systém je uhlopriečka obrazovky 21,69 palcov s rozlíšením 3840 x 720 pixelov, ako aj SoC Kirin 990A s podporou pre mobilné siete 5G. Avšak, skutočne zaujímavou sa stala verzia – Polar Fox Alpha S Huawei HI s inštalovaným autopilotom vyvinutým spoločnosťou Huawei.

Ako výrobca sľubuje, v verzii Huawei HI bude AutoPilot schopný zvládnuť jazdu a parkovanie v podmienkach súčasného veľkomesta. Autonómny systém jazdy tretej úrovne zahŕňa tri LiDARy, 6 radarov milimetrového rozsahu, 12 kamier a 13 ultrazvukových radarov, ako aj systém Huawei Single-Chip.

Ceny

Polar Fox Alfa S je cenovo umiestnený ako model stredne vysokej úrovne 38,62952,890 USD. Revolučný Polar Fox Alfa S Huawei HI s inštalovaným autopilotom vyvinutým spoločnosťou Huawei bude stáť  59 638 65 925 USD.

Na záver

Technológie autonómnej jazdy vyvíjané či už Teslou, alebo čínskymi výrobcami sú skutočnou revolúciou na cestách. Obrovský pokrok dosiahnutý v oblasti elektronických riadiacich systémov dokáže zanedlho zvládnuť jazdenie lepšie ako bežný šofér. Avšak, nebude nám popri tom nakoniec chýbať v aute už len jedno tlačidlo – Vypnutie všetkých asistentov? Pre číru radosť z jazdy!

ilustračný obrázok k doprave neďalekej budúcnosti

Zdroj: ixbt