Avatr 06 – začal oficiálny predaj s cenou od 25 320 eur, aby ukrojil podiel Tesly Model 3

Keďže Veľkonočné obdobie stále trvá a je sprevádzané nádherným jarno-letným počasím, aj značka Avatr chce svojim podielom prispieť k tejto atmosfére a pripravila pre motoristov dva zaujímavé varianty sedanu, ktorý neskrýva svoje ambície odkrojiť si výrazný podiel z chutného koláča trhového podielu Tesly Model 3. Inžinieri a technici značky sa naozaj posnažili a výsledok je nielen oku lahodiaci model s moderným dizajnom, ale ponúka pod kapotou aj nemenej modernú výbavu. Ale, posúďte sami:

Avatr , prémiová značka elektromobilov, ktorú spoločne vytvorili Changan , CATL a Huawei , oficiálne spustila svoj štvrtý sériový model – sedan strednej veľkosti Avatr 06 s uvádzacou cenou začínajúcou na 209 900 juanov (podľa aktuálneho kurzu NBS približne 25 320 eur), čiže o niečo nižšou ako predpredajná cena 215 900 juanov (26 043 eur). Avatr 06 je dostupný v dvoch variantoch elektrického vozidla s predĺženým dojazdom (EREV), ako aj v troch variantoch elektrického vozidla na batérie (BEV) a je to tretí model Avatr, ktorý ponúka varianty s pohonom typu BEV aj EREV.

Avatr 06 meria 4 855 mm na dĺžku, 1 960 mm na šírku a 1 450 mm na výšku s rázvorom 2 940 mm. Rozmery Avatr 06 sú väčšie ako má elektrický sedan  Tesla Model 3, ktorý má dĺžku 4 724 mm,  šírku 1 848 mm, výšku  1 430 mm a rázvor 2 875 mm. Avatr 06 prijíma dizajnový jazyk značky Avatr 2.0. Kupujúci si môžu vybrať zo šiestich farieb exteriéru, pričom elegantný profil vozidla zahŕňa charakteristické prvky, ako sú: tenké LED svetlomety, voliteľné elektronické bočné zrkadlá so 6,7-palcovými displejmi vo vnútri vozidla na premietanie ich obrazu a zapustené kľučky dverí. Zaujímavým dizajnovým prvkom, už charakteristickým pre Avatr, je absencia klasického zadného okna, výhľad z ktorého je nahradený zadnou kamerou.

Dva varianty Avatr 06 EREV sú modely s jednomotorovým pohonom zadných kolies so špičkovým výkonom elektromotora 231 kW a maximálnym krútiacim momentom 367 Nm, ktoré dokážu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. Avatr 06 EREV používa preplňovaný benzínový 1,5 litrový  motor pracujúci vo funkcii predlžovača dojazdu, ktorý vyrába elektrickú energiu na nabíjanie batérie. Avatr 06 EREV má kombinovaný dojazd 1 190 kilometrov (CLTC) pri využití motora na fosílne palivo a plné nabitie trakčnej batérie. Elektromotory oboch variantov sú napájané 31,7 kWh batériou Freevoy od CATL s dojazdom  výhradne na elektrickú energiu až 230 km.

Dva lacnejšie varianty Avatr 06 BEV sú jednomotorové modely s pohonom zadných kolies (RWD) s maximálnym výkonom elektromotora 252 kW a maximálnym krútiacim momentom 365 Nm, ktoré dokážu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy. Variant Avatr 06 BEV s najvyššou cenovkou poháňajú dva elektromotory s maximálnym výkonom 188 kW a 280 Nm krútiaceho momentu na prednej náprave  a 252 kW špičkového výkonu a 365 Nm krútiaceho momentu na zadnej náprave (4WD). Táto hnacia sústava umožňuje vozidlu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy.

Avatr 06 BEV sa štandardne dodáva s batériou Shenxing od CATL s kapacitou 72,88 kWh , ktorá poskytuje elektromotorom energiu na dojazd 650 kilometrov (CLTC) pre dva modely s pohonom zadných kolies a 600 kilometrov pre verziu s pohonom všetkých štyroch kolies (4WD). Batéria Shenxing bola uvedená na trh v auguste 2023 a podporuje nabíjanie rýchlosťou 4C. Avatr uviedol, že Avatr 06 BEV sa dokáže nabiť z 30 % na 80 % kapacity batérie za menej ako 10 minút a z 0 na 80 % za menej ako 17 minút.

Najlacnejšie verzie každého z variantov Avatr 06 EREV a BEV sa dodávajú s asistenčným systémom vodiča ADS SE od Huawei a bez LiDAR v hardvéri. Ďalšie tri varianty sú vybavené systémom Huawei ADS a hardvér obsahuje 192-kanálový LiDAR a 27 senzorových zariadení, všetky poháňané platformou autonómneho riadenia ADS 3.0 od spoločnosti Huawei.

Avatr 06 predstavuje koncept „mobilného wellness útočiska“ s kabínou zabalenou do 7 metrov štvorcových prémiových materiálov mäkkých na dotyk.  Kupujúci sa môžu rozhodnúť aj pre červenú farebnú schému interiéru. Predné sedadlá využívajú technológiu nulovej gravitácie so 16-bodovou masážnou funkciou, zatiaľ čo najmodernejší audiosystém Meridian s 25 reproduktormi poskytuje priestorový zvuk 7.1.4 s výkonom 2 016 wattov. Vozidlo disponuje najnovším informačno-zábavným systémom HarmonyOS. Súčasťou štandardnej výbavy kabíny sú aj dvere s inteligentným pohonom s detekciou prekážok a digitálne spätné zrkadlo.

Dva varianty EREV modelu Avatr 06 začínajú na 209 900 juanov (25 320 eur), 239 900 juanov (28 939 eur), a jeho tri varianty BEV začínajú na 219 900 juanov (26 526 eur), 249 900 juanov (30 145 eur),  a 279 900 juanov (33 764 eur).

Nakoniec trochu štatistiky: Avatr v súčasnosti predáva dva modely sedanu, Avatr 06 a Avatr 12, a dva modely SUV, Avatr 07 a Avatr 11. Má tiež dve limitované edície modelov Avatr 011 a Avatr 012.

Značka Avatr dodala v marci tohto roku 10 475 vozidiel, čo je medziročný nárast o 108,83 %  a o 102,14 %  viac ako vo februári, podľa údajov zostavených CnEVPost. V prvom štvrťroku 2025 dodal Avatr 24 483 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 68,48 %. V roku 2024 dodal Avatr 73 606 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 132,47 %.

Cieľom spoločnosti Avatr je dosiahnuť celosvetový predaj 400 000 kusov do roku 2027 a ročné tržby vo výške 100 miliárd juanov, uviedol na včerajšom podujatí predseda Changanu a predseda Avatr, p. Zhu Huarong. Avatr má za cieľ dosiahnuť celosvetový predaj 800 000 kusov do roku 2030 a 1,5 milióna kusov do roku 2035, povedal Zhu. A keďže sa Avatr musí snažiť aby naplnil tento ambiciózny cieľ, verme, že značka nepohŕdne ani slovenským trhom, kde by moderný sedan Avatr 06 bez zadného okna, nemal mať problém nájsť tiež svojich priaznivcov. A pre všetkých, zatiaľ malá ochutnávka vo videu z portálu CarForLife:

Zdroje: avatr, carnewschina, cnevpost