Audi Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback – elektrická ofenzíva AUDI pokračuje

Audi predstavila kompaktný elektrický crossover Q4 e-tron a jeho verziu cross-coupe Q4 e-tron Sportback. Nové modely  majú tri varianty výkonu elektromotorov, dojazd až do 520 kilometrov a mnoho pokročilých opcii výbavy interiéru.

Audi Q4 e-tron

Technické charakteristiky

Audi Q4 e-tron, na rozdiel od väčšieho elektrického AUDI e-tron, je založený na platforme MEB, na ktorej je postavená celá línia modelov VW ID, ale napríklad aj Škoda Enyaq. Vo veľkosti rázvoru sú oba nové produkty AUDI identické s inými koncernovými modelmi: je to 2,76 metra. Vonkajšie rozmery Audi Q4 e-tron (4588x1865x1632 milimetrov) ukazujú, že je rovnako veľký ako ID.4 a v porovnaní s modelmi so spaľovacím motorom od AUDI, je Q4 e-tron v strede medzi Q3 a Q5.

Audi Q4 e-tron

Objem batožinového priestoru  Audi Q4 e-tron je od 520 do 1490 litrov, pričom batožinový priestor verzie Audi Q4 Sportback  je v základe o niečo  väčší (535 litrov), ale stráca túto výhodu pri maximálnych objemoch – 1460 litrov. Q4 e-tron v oboch verziách nemá centrálny tunel.

Audi Q4 e-tron Sportback

Oba crossovery sa dostanú na trh s tromi verziami elektromotorov. Základná verzia s názvom Audi Q4 35 e-tron dostane jeden motor na zadnej náprave s výkonom 170 koní, krútiacim momentom 310 Nm a najdostupnejšiu z ponuky batérii o kapacite 52 kWh. S ňou bude crossover schopný prejsť 341 kilometrov (podľa cyklu WLTP), dojazd verzie cross-coupe je o 8 kilometrov väčší vďaka optimalizovanej aerodynamike. Pritom je zrýchlenie z 0 na 100 km / h v oboch verziách rovnaké – 9 sekúnd a tak isto aj maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 160 km / h.

Audi Q4 e-tron Sportback

Stredná modifikácia Audi Q4 40 e-tron má tiež pohon zadných kolies, ale jeho motor  vyvíja výkon až 204 koní. Zrýchlenie z nuly do 100 km / h zaberá o pol sekundy menej, a vďaka 77kWh batérii sa dojazd zvýšil na 520 kilometrov – je to verzia s najdlhším dojazdom.

Audi Q4 e-tron Sportback

Systém pohonu všetkých kolies je k dispozícii len pre najvyššiu verziu s indexom 50: na prednej náprave Audi Q4 50 e-tron je ďalší elektromotor. V sumáre obidva motory vyvíjajú výkon 299 koní a 460 Nm krútiaceho momentu, ktoré sú napájané rovnakou 77 kWh trakčnou batériou, akú má aj Q 40 e-tron. Zrýchlenie z nuly do 100 km / h v najvyšších verziách bude trvať 6,2 sekundy, maximálna rýchlosť sa zvýši na 180 km / h. Dojazd je 488 kilometrov pre Q4 E-Tron a 497 kilometrov pre Q4 Sportback E-Tron. Je pozoruhodné, že SKODA ENYAQ má nominálne silnejšiu modifikáciu – v RS verzii tento crossover vyvíja 306 koní, hoci v dynamike obidva elektrické modely sú identické.  

Audi Q4 e-tron

Elektrická architektúra crossoverov bude podporovať systém rýchleho DC nabíjania s výkonom až 125 kW. Takáto DC nabíjacia stanica doplní energiu  potrebnú na prekonanie 130 kilometrov, asi za 10 minút.

Interiér a výbava

projekčný displej s prvkami rozšírenej reality

Interiér oboch modifikácií AUDI odtajnila už v marci 2021. Crossover a Cross-Coupe budú vybavené virtuálnym kokpitom s diagonálnymi monitormi s uhlopriečkou 11,6 palca, multimediálnym systémom s pokročilým hlasovým  asistentom a projekčným displejom s prvkami rozšírenej reality – jeho vizuálny rozmer bude až 70 palcov diagonálne.

Po technickej časti budú sa oba modely ponúkať s kolesami do 21 palcov, matricovou LED optikou s možnosťou výberu svetelného podpisu, rovnako ako športové odpruženie s nastaviteľnými amortizátormi. Bude k dispozícii aj paket S Line pre exteriér.

Ceny

V predaji sa nové modely objavia už v lete tohto roku: Európania budú môcť kúpiť AUDI Q4 e-tron už v júni, Q4 e-tron Sportback bude k dispozícii o niečo neskôr. Základná modifikácia AUDI Q4 e-tron bude za 41 900 Eur , najvyššia verzia bude stáť najmenej 52 900 Eur. Model Q4 e-tron Sportback bude stáť o 2 tisíc Eur viac. Na začiatku predaja bude model ponúkaný v špeciálnej verzii Edition One s pokročilou úrovňou výbavy, za ktorú bude musieť zákazník zaplatiť ďalších 6195 Eur.

Audi Q4 e-tron Sportback uháňa za slovenskými zákazníkmi

Zdroj: mag.auto