ARCFOX α-T – elektrické SUV s veľkým dojazdom

Elektrické autá majú úžasné vlastnosti. Jedny môžu byť veľmi dynamické, iné ponúkajú slušný dojazd na úrovni benzínových áut. Ale čím väčší dojazd na elektromobile chceme mať, tým väčšia batéria je potrebná. A čím je batéria väčšia, tým je náročnejšia inštalácia vysoko výkonného motora.

Arcfox α-T – brať, či nebrať ? – dilema zatiaľ iba čínskych žien

Akým spôsobom sa vaše váhy naklonia, ak máte na výber: veľký dojazd a normálna jazdná dynamika, alebo menší dojazd a nadmerná dynamika? Myslím si, že ste si rovnako ako ja zvolili dlhší dojazd, pretože v našom živote je to oveľa praktickejšie a použiteľnejšie.

Čínsky koncern BAIC, okrem iného jeden z najväčších výrobcov áut v krajine, predstavil v apríli 2020 ARCFOX α-T. Jeho sériová výroba začala už v auguste a predaj sa spustil v septembri 2020.

Technické charakteristiky

Elektrické SUV Arcfox α-T je rozmerovo podobný modelu Jaguar I-Pace. Na dĺžku meria 4788 mm, šírku 1940 mm a výšku 1683 mm. Medzi nápravami ponúka priestor 2915 mm. Objem kufra je 462 litrov, ale po sklopení zadných sedadiel nezískate rovnú podlahu.

batožinový priestor síce za Octáviou zaostáva, ale na bežné potreby postačí

Svetlá výška 160 mm umožní vozidlu aj ľahšiu vychádzku mimo asfalt. Predné zavesenie je typu MacPherson, zadné zavesenie je nezávislé viacprvkové. Je možné si objednať vzduchové odpruženie a potom svetlá výška v najvyššej polohe dosiahne 230 mm!

Exteriér je dielom slávneho Waltera de Silvu, autora projektov ako: Alfa Romeo 156, Audi R8, VW Scirocco. Taliani popracovali aj na aerodynamike, čoho výsledkom je veľmi dobrý koeficient Cd 0,288. V rámci aktuálnej módy dostal elektromobil zaťahovacie kľučky dverí.

štýlový, moderný, pekný Arcfox α-T

Model bol vyrobený v spolupráci s Magna International, kanadským výrobcom automobilových komponentov. A samotná modulárna platforma IMC (Intelligent Module Criterion) pozostáva z komponentov ktorých autormi sú podniky: BorgWarner, Siemens a Valeo.

Kombinovaný výkon ktorý Arcfox α-T dostáva z dvoch elektrických trakčných motorov ( po jednom na každej z náprav) dosahuje 320 kW (435 k.) a vrchol krútiaceho momentu z obidvoch elektromotorov dosahuje hodnotu 720 Nm. Taký pomer výkonu a hmotnosti umožňuje elektrickému SUV zrýchliť z 0 na 100 km / h len za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 200 km / h.

pekná práca talianskych dizajnérov na zadnej časti auta

Konštruktéri pripravili pre pohon motorov Arcfox α-T zdroj o kapacite batérie je 93,6 kWh. Výsledkom je dojazd podľa metodiky NEDC 653 km a podľa výpočtov WLTP – 500 km. Nabitie takéhoto elektromobilu z bežnej zásuvky na 230 V bude trvať asi 15 hodín, ale na rýchlej DC nabíjačke môžete nabiť batériu z 20% na 80% len za 40 minút.

Pod kapotou sú plastové ochranné kryty. Výrobca dôsledne uzavrel všetko, aby ste tam náhodou neliezli. Jediná povolená činnosť v motorovom priestore je doplnenie nádrže ostrekovača, k čomu slúži plniace hrdlo s modrou zátkou.

pod prednou kapotou je to nuda s jednou modrou zátkou ( alebo impresionizmus?)

Interiér

Dizajnová moderna talianskych umelcov je cítiť z každého komponentu interiéru vozidla. Kvalitné materiály sedadiel a plastových dielov interiéru dopĺňa množstvo dotykových displejov na ovládanie bohatej výbavy a asistenčných systémov vozidla.

širokouhlý displej na palubnej doske dopĺňa dotyková obrazovka na stredovom tuneli

V kabíne vyniká veľmi široký displej multimediálneho systému, ktorý pozostáva z dvoch nezávislých obrazoviek. Jeho uhlopriečka je 20,3 ″. Napriek objemnosti všetko zapadá do palubnej dosky harmonicky a nerušivo. Ďalšia dotyková obrazovka je na stredovom tuneli a slúži okrem iného aj na ovládanie klimatizácie.

Za druhý stupeň automatizovanej jazdy je zodpovedný systém α-Pilot. Výrobca pracuje na jeho dotiahnutí do tretej úrovne. S asistenčnými systémami α-Pilot spolupracuje pomocou množstva snímačov a kamier, ktoré zabezpečujú bezpečnú jazdu a zabrzdenie vozidla aj v extrémnych situáciách.

ako sa patrí, všetko v elektrike
a nad hlavou nebo aj pre zadných pasažierov

Cena

Čisto elektrické SUV od čínskeho výrobcu Arcfox model α-T je možné kúpiť od 30 183,- EUR do 39 915,- EUR ( podľa aktuálneho kurzu NBS) . Keď si položíme na misku váh jeho schopnosti, výbavu a cenu, potom sa nutne musíme zamyslieť nad tým, ako ďaleko sa nám v oblasti elektromobility vzďaľujú výrobcovia z Číny.

čínskym výrobcom elektromobilov tí európski zatiaľ vidia len na zadné dvere

Ale v skutočnosti to nie je čínsky zázrak, ale ekonomická zákonitosť, pretože masová výroba a mohutná štátna podpora do oblasti vedy a výskumu generuje pokrokové technické riešenia za rozumnú cenu. Porovnajme si koľko stojí Jaguar I-Pace ktorý má podobný výkon 400 k., maximálnu rýchlosť 200 km / h, zrýchlenie na stovku za 4,8 s a 90 kWh batériu. Stojí viac ako dvakrát toľko – jeho základná verzia s prívlastkom S začína na 77 572,- EUR , ale z hľadiska prevádzkových charakteristík nedosahuje čínsky Arcfox α-T. Ak sa pokúsite nájsť lacnejšie elektrické SUV s podobnými vlastnosťami, je málo pravdepodobné, že by ste uspeli.

Arcfox α-T si zatiaľ uháňa po čínskych uliciach, ale raz by sa mohol aj po našich

Zdroj:
autoreview