AITO M5e s elektromotorom Huawei

Ministerstvo priemyslu a informatizácie Čínskej ľudovej republiky zverejnilo fotografie a prezradilo niekoľko detailov o prvom elektromobile od HuaweiAito M5e. V skutočnosti sa auto príliš nelíši od plug-in hybridného Aito M5. Spoločnosť AITO (Adding Intelligence To Auto), je spoločným projektom Huawei a Sokon má už v ponuke hybridný elektrický model M5 (PHEV), ale teraz uvádza aj plne elektrickú verziu (BEV). Plne elektrická verzia M5e bola vyvinutá v spolupráci so spoločnosťou Huawei, ktorá poskytla elektromotory aj pre hybridný pohon. Jediný rozdiel je v tom, že Aito M5 má aj spaľovací motor, zatiaľ čo Aito M5e má len elektromotory.

Aito M5e vyzerá ako M5, ale má určité rozdiely. Napríklad predná časť je kompletne utesnená, keďže nie je potrebné chladiť spaľovací motor. Priamo pod typovým štítkom sa však nachádza tmavá plocha výduchov v tvare lichobežníka. Pod svetlometmi sú ďalšie dva prívody vzduchu. Obidve pomáhajú zlepšiť aerodynamický výkon auta. Zvyšok karosérie čisto elektrického SUV, vrátane bokov a strechy, je rovnaký ako u jeho hybridného bratranca.

AITO M5e je 4785 mm dlhý, 1930 mm široký a 1620 mm vysoký, s rázvorom 2880 mm. Rázvor M5e je o niečo dlhší ako u M5. Jeho pohotovostná hmotnosť sa mení v závislosti od počtu elektromotorov a trakčnej batérie, a pohybuje sa v rozmedzí 2235-2350 kg. Aito M5e bude jazdiť na 19-palcových ráfikoch, ale môžu byť v alternatíve aj 20-palcové.

Auto budú poháňať vlastné elektromotory Huawei – CYS210XY0P1 s výkonom 165 kW (225 koní) a CTZ196XY0P4 s výkonom 200 kW (272 koní). Základný AITO M5e je vybavený jediným elektromotorom s výkonom 200 kW (272 k.) a železo-fosfátovou batériou od CATL. V najvýkonnejšej verzii bude mať auto pohon všetkých kolies (AWD) a sumárny výkon jeho dvoch elektromotorov bude 365 kW (497 k.) v usporiadaní motorov – 165 kW na prednej osi a 200 kW na zadnej náprave. Napájať ich bude opäť železo-fosfátová batéria od CATL.

Vo vnútri sa neočakáva, že Aito M5e sa bude veľmi líšiť od M5. Hybrid využíval elektroniku v aute a informačno-zábavný systém podporovaný operačným systémom Huawei Harmony. Jednou zo zaujímavých vlastností M5 je schopnosť simulovať rôzne zvuky motora a výfuku, ktoré by mali imitovať zvuky radenia prevodovky. Nebudeme prekvapení, keď rovnakú funkciu uvidíme aj na M5e, ktoré je inak úplne tiché. Na prístup k nastaveniam slúži veľký dotykový displej, pod ktorým je nápadný držiak na poháre.

Ceny na plne elektrický M5e zatiaľ zverejnené neboli. Plnohodnotná premiéra Aito M5e prebehne v septembri 2022 v Číne a prví kupci dostanú elektromobil v októbri.

Zdroj: huawei