Aito M5 Ultra- obnovené SUV od Huawei s nižšími cenami a štandardným LiDARom

Aito je prémiová značka nového energetického vozidla (NEV), ktorú spoločne predstavili spoločnosti Huawei a Seres Group 2. decembra 2021, a je prvou automobilovou značkou v rámci divízie HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance) spoločnosti Huawei. Model M5 je prvým modelom spoločnosti Aito, ktorý bol pôvodne uvedený na trh 23. decembra 2021. V súčasnosti dostupné modely spoločnosti Aito zahŕňajú aj modely M7 a M9. Zatiaľ, čo Aito M7 je k dispozícii iba vo variantoch EREV, modely Aito M5 aj Aito M9 sú dostupné vo variantoch EREV aj BEV. Čo je pre značku horšie, v januári 2025 sa predalo iba 910 kusov modelu Aito M5, čo predstavuje len 4,17 % mesačného predaja spoločnosti Aito a teda v porovnaní s Aito M7 a M9 je predajný výkon M5 podpriemerný. Preto značka prijala správne rozhodnutie a do nadchádzajúceho obdobia ponúkla obnovený model M5 s lepšou výbavou a nižšou cenou. Elektrické SUV (športové úžitkové vozidlo) M5 Ultra bude teraz vybavené 192-kanálovým LiDARom už v štandardnej výbave a prichádza s nižšími cenami, aby sa vyrovnalo s rastúcou konkurenciou.

Aito M5 Ultra teraz začína na 229 800 juanov (približne 29 282 eur), čo je o 20 000 juanov alebo o 8,01 % menej ako u doterajšej verzii. Aito M5 Ultra má jeden variant batériového elektromobilu (BEV) a dva varianty s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV). Dodávky obnoveného modelu začnú 3. apríla 2025. Huawei na dnešnom predstavení modelu uviedol, že M5 Ultra je najvýkonnejším M5 vôbec, s piatimi hlavnými vylepšeniami týkajúcimi sa exteriéru, inteligentného riadenia, ovládania, bezpečnosti a kabíny.

Päťmiestne SUV je najmenšie v produktovom rade Aito s dĺžkou 4 785 mm, šírkou 1 930 mm a výškou 1 620 mm s rázvorom osí kolies 2 880 mm. M5 Ultra vo verzii BEV je vybavený 83-kWh lítium-železofosfátovou batériou a má dojazd 602 km podľa metodiky CLTC. Tento variant je vybavený zadným elektromotorom so špičkovým výkonom 200 kW a krútiacim momentom 360 Nm, s ktorým dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy.

Oba varianty EREV modelu M5 Ultra sú vybavené 42-kWh ternárnym lítiovým akumulátorom umožňujúci len elektrický dojazd 255 km pre verziu s pohonom zadných kolies a 230 km pre verziu s pohonom všetkých kolies. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 7,1 sekundy, respektíve 4,3 sekundy pre verziu 4WD .
Variant BEV má pohon zadných kolies (RWD) a začína na 239 800 juanov (30 557 eur). Dva varianty EREV zahŕňajú jeden model s pohonom zadných kolies (RWD) a jeden model s pohonom všetkých štyroch kolies (4WD) s počiatočnými cenami 229 800 juanov ( 29 282 eur) a 249 800 juanov (31 831 eur). Pre porovnanie, predchádzajúci model Aito M5 mal počiatočné ceny 249 800 juanov, 279 800 juanov a 269 800 juanov za jeho tri varianty.

Obnovený Aito M5 Ultra je vybavený „najsilnejším inteligentným jazdným“ systémom – pokročilým jazdným systémom Huawei ADS 3.0, ktorý podporuje plnohodnotnú navigáciu v mestskom prostredí a na diaľniciach. Nové auto pridalo aj funkciu parkovania na diaľkové ovládanie, ktorá dokáže zaparkovať na ultraúzke parkovacie miesta aj mimo nich.

Či sa v tejto konfigurácii a s uvedenými cenami model presadí na vysoko konkurenčnom čínskom trhu je otázne. V jeho segmente sa po doslova “hemží” dobrými elektromobilmi za zaujímavé ceny!